Hallo ,
Waarschijnlijk ga ik een LG secret aanschaffen!
Wat vinden jullie van deze telefoon?
Of zouden jullie zelf voor een andere gaan?
Groetjes Denise
(information in English)
Deathmatch: LG Secret vs Samsung Soul
eersteindruk :: mobile
Deathmatch: LG Secret vs Samsung Soul
Samsung en LG brengen beiden een nieuwe slider-telefoon op de markt, Samsung de Soul en LG de Secret. Eerst de overeenkomsten: qua formaat zijn ze redelijk gelijk. De Secret is alleen net wat platter en heeft een iets groter scherm. Beide beschikken over een 5 megapixel camera en 100 MB intern geheugen, uitbreidbaar met MicroSD-kaartjes. De Secret is 6 gram zwaarder dan de Soul (110 gr tegenover 116 gr) maar dat zal niemand opvallen. Wat betreft de prijs valt de Secret net boven de 400 euro uit en de Soul net hieronder.
Tastscherm
Nog een overeenkomst dan: beiden beschikken over een tastscherm, een kleine variant onder het beeldscherm. Daar houdt de overeenkomst dan ook op want beide producenten hebben het anders aangepakt. Het tastschermpje van de Soul heeft vijf knoppen die van functie veranderen per menu (toevallig net zoals de eerdere LG KF600). Deze werken vrij fijn en zijn desgewenst aan te passen qua gevoeligheid. Slechter uit de bus komt LG. De aanraakknoppen onder het scherm wennen maar niet, zijn traag en zijn niet aan te passen. Maar zodra je bij de Secret multimediafuncties gebruikt kun je het gehele scherm als tastscherm gebruiken en kun je je muziek, foto's, radio, tekst en spelletjes bekijken. Dit werkt fijn, maar het scherm (van gehard glas weliswaar) wordt daardoor wel vrij snel beduimeld met vingerafdrukken.
Winnaar: Soul
Samsung Soul
Multimedia
De Secret revancheert zich op het gebied van multimedia. Aan de games bijvoorbeeld is duidelijk aandacht besteed. Dankzij de accelerometer zijn deze echt innovatief te noemen. Zo kun je darten door daadwerkelijk een gooi-beweging te maken en vissen door een ruk aan de telefoon te geven op het juiste moment. Ook over de videocamera niets dan lof. Deze schiet gewoon (eindelijk) mooie video's en geeft ook de mogelijkheid te kiezen voor slow motion of versneld beeld. Wat zet Samsung hier dan tegenover? Crappy spellen (een trailer van Paris Hilton's Diamond Quest, sorry?) en een camera die lekker zijn ding doet maar waar je geen video's mee wilt schieten.
Winnaar: Secret
LG Secret
Conclusie
De slome touch-knoppen van de Secret wennen gewoon niet, hoewel het toestel verder goed te noemen is. Omdat ze niet veranderen van functie heeft het tastelement eigenlijk geen zin, naast te gewone toetsen van de slider. Ook bij de Soul is het aparte veranderende schermpje niet heel nuttig. Lang niet bij alle menu's veranderen deze knoppen en zo zijn het meestal gewoon vier richtingen die je op kan in het menu, net als de met drukknopjes. Het tastscherm is dus vooral voor het oog. Ook voor browsen wil je eigenlijk gewoon een volledig touchscreen, in plaats van deze middenweg. Tot slot nog iets over de batterij, hier legt de Secret het duidelijk af tegen de Soul, 260 tegenover 407 uur. De Secret heeft waarschijnlijk meer te bieden, maar een paar misschien wel cruciale onnozelheden zorgen ervoor dat deze telefoon toch teveel een secret blijft in tegenstelling tot de toegankelijke Soul.
Winnaar: Soul
Bookmark/Zoek
delicious | digg | google | fleck | ekudos | nujij | technorati | msnreporter
Maikel • 28-05-2008 12:08 • 12 reacties • doorsturen
“Samsung en LG brengen beiden een nieuwe slider-telefoon op de markt, Samsung de Soul en LG de Secret.”
Deze toetsellen zijn allang enkele wekend beschikbaar.
Gepost door bezoeker (niet geverifiëerd) op 28 mei, 2008 - 12:11.
“Samsung en LG brengen beiden een nieuwe slider-telefoon op de markt, Samsung de Soul en LG de Secret.”
Deze toestellen zijn allang enkele weken op de markt.
Gepost door bezoeker (niet geverifiëerd) op 28 mei, 2008 - 12:12.
ja man, tssss
Gepost door bezoeker (niet geverifiëerd) op 28 mei, 2008 - 14:49.
ik wil graag de Samsung soul gaan kopen….nou zou ik graag willen weten: hoe de camera is? zit er veel geheugen op het toestel? en werkt het touchpad fijn??
Gepost door bezoeker (niet geverifiëerd) op 28 mei, 2008 - 15:35.
ik wil graag de Samsung soul gaan kopen….nou zou ik graag willen weten:
hoe de camera is?
lees het verhaal hierboven
zit er veel geheugen op het toestel?
lees het verhaal hier boven
en werkt het touchpad fijn??
lees het verhaal hierboven
Al je vragen worden beantwoord in deze deathmatch..
Gepost door Joris (niet geverifiëerd) op 28 mei, 2008 - 17:43.
Toevallig heb ik laatst ook een artikel over de Soul geschreven: Samsung Soul Review
Gepost door kjg (niet geverifiëerd) op 29 mei, 2008 - 21:45.
Ik heb de LG. In het begin moest ik wel even wennen aan de touch knoppen. Maar ik begin er steeds meer de handigheid erin te krijgen. Verder vind ik het een super mooie telefoon met vele functies. Echter ik krijg de toetstoon niet uitgeschakeld. Wie heeft dit wel ontdekt?
Gepost door Jaws (niet geverifiëerd) op 6 juni, 2008 - 00:12.
`hee jaws,
dan moet je gewoon de profiel“stil” nemen, dan maken de toetsen geen geluid meer.
maar in de gewone profiel weet ik het niet
byee
Gepost door bezoeker (niet geverifiëerd) op 7 juni, 2008 - 19:19.
Heb de LG Secret nu 4 dagen en ben al helemaal gewend aan het touchpad, hangt maar net van jezelf af of je een goede motoriek hebt
Enig minpuntje van de telefoon is dat je snel vlekken krijgt op je scherm.
Gepost door Wybren (niet geverifiëerd) op 9 juni, 2008 - 15:33.
Ùhm.. ik vindt dat design ook aan bod moet komen, want daarin wint natuurlijk de secret hem.. Het is zon strak design, er kan niets tegenop. De soul daarin tegen is, meer een jongenstelefoon, Ik vindt het een rare uitstrling hebben, beetje oudbollig, de secret komt gewoon met heel wat nieuws. Hele strakke en mooie telefoon. Go secret (L)
Gepost door bezoeker (niet geverifiëerd) op 12 juni, 2008 - 20:39.
Ik heb de soul en ik vind hem gewoontjes, geluid gaat te zacht, camera is wel ok (foto). Verder weinig leuke gadgets op deze gsm.
Gepost door bezoeker (niet geverifiëerd) op 26 juni, 2008 - 21:40.
Ik heb de LG. In het begin moest ik wel even wennen aan de touch knoppen. Maar ik begin er steeds meer de handigheid erin te krijgen. Verder vind ik het een super mooie telefoon met vele functies.
Gepost door Soul (niet geverifiëerd) op 28 juni, 2008 - 17:08.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?