aGPS?

• Toontjeboontje

Het is weer bijna zover: mijn abo loopt af en ik kan een nieuwe mobiel uitzoeken. Op dit moment bel ik met een HTC710. Ik ben hier redelijk over tevreden: één van de knopjes ging al vrij snel kapot en af en toe loopt het toestel vast maar belen doet hij prima en de (Windows-)agenda vind ik ook erg fijn werken. Daarnaast ben ik erg blij met het uitschuifbare qwerty-toetsenbord. Vandaar dat ik nu kijk naar een HTC touch pro maar ook een SonyEricsson Xperia X1. In mijn nieuwe mobiel zou ik ook graag navigatie hebben maar nou zit ik me het volgende “probleem”. De SonyEricsson Xperia X1 beschikt over aGPS, iets waarvan ik geen flauw idee heb wat het is. Ik heb al gezocht op het web maar kan maar niets vinden. Heeft iemand van jullie enig idee wat het is? Is het een vorm van GPS die geschikt is om mee te navigeren of voegt alleen info toe aan een foto (over de plaats waar deze genomen is)?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

Groetjes,

Toontjeboontje

• oneeye67

Agps, heeft iets te maken met t feit als je gps signaal wegvalt dat ie de coordinaten van de zendmasten bij mekaar zoekt en je positie bepaalt niet zo sterk als GPS maar toch….Google maar op iphone 3G daar hebben ze t daar ook over.

Als je ff wacht met je verleging de ipfone 3G word in Nederland op 11.Juli op de markt gebracht exclusief door T-Mobile…

suc6 met je keuze

Oneeye

• Brooks

http://en.wikipedia.org/wiki/A-GPS

staat een heel artikel over A-GPS, weliswaar in het engels maar toch

• JeroenW

Ik zou 't niet doen. Je bent behoorlijk tevreden over een windows mobile toestel. Dan gaat die sony tegenvallen, htc heeft erg, erg veel ervaring in die markt, sony niet.

• Toontjeboontje

Hartelijk bedankt voor jullie reactie. Mijn vrouw heeft zelf een SonyEricsson (K800i) en is daar heel tevreden over. Ik vind het ook een heel handig toestel maar wil toch graag een toestel met Windows Mobile. De P1i (die ik overwoog toen ik de HTC heb gekocht) heb ik destijds laten afvallen door het Symbian OS waar ik erg veel negatieve reacties op heb gelezen.

Ik heb de link naar wikipedia bekeken en daar staat inderdaad duidelijk wat aGPS is; dank je wel voor de tip!

Groetjes,

Toontjeboontje

• Wesley

De SE X1 word in dezelfde fabriek gemaakt als de HTC's dus of sony goed met windows mobile zal werken, ben ik niet bang voor.. ;)

• Else

Mooi toestel. Camerawerk minder (lens zit helemaal links, dus zit je vinger er vaak voor) tevens bij gebruik van toestel in linker hand kun je het geluid niet goed verstaan.