Eenvoudig unlocken? Samsung-E210

• Okko

Ik heb mijn oog laten vallen op een Samsung E 210 en een leuke prepaid-aanbieding gevonden bij Telfort. Probleem is dat ik al een sim-only abonnement heb die nog tot eind van dit jaar loopt (bij Telfort toevallig :D). Het toestel zou dus ge-unlocked moeten worden, maar ik heb daar totaal geen ervaring mee. Is het unlocken van dit specifieke toestel eenvoudig te doen? Er staat zo'n “mannetje” bij ons op de markt, moet hij dat in principe wel kunnen? Vast bedankt voor eventuele reacties!

• Jipke frl

Telfort abonnement kan gewoon in een telfort prepaid telefoon volgens mij.

• Okko

Nee helaas, ik heb net even gebeld en dat kan bij hun niet… :(

• JeroenW

In principe zou zo'n mannetje dat moeten kunnen. Waarom vraag je ‘t ’m niet? En vraag meteen of je daarop kan wachten, wat de kosten zijn en hoe ‘t zit als je toestel ’t niet overleefd.

• Okko

Ik moet er specifiek een vrije dag voor opnemen (ik werk altijd als er markt is, vandaar) dus kan het hem niet even zo vragen helaas :(

• Marly

Wanneer je er ook nog een vrije dag voor moet nemen, zou ik, als ik jou was, eens op unlock.startpagina.nl zoeken naar een professionele unlocker in je omgeving, gewoonlijk kost het daar een tientje en je hebt ook nog eens garantie, wanneer je toestel erbij sneuvelt.

• Okko

Bedankt voor de tip Marly, ga ik wellicht inderdaad doen. Maar ik lees ook over “online unlockers” (bijv. http://www.06unlock.nl/?gclid=CPyMmZL-6ZMCFQWL1QodPSxHVQ), is dat betrouwbaar?

• DE_GEKSTE

heb je je sim al een keer over gezet om te kijken of het echt niet werkt?

wand volgens mij moet dat gewoon kunnn als het allebij telfort is

• Okko

Ik heb de telefoon nog niet gekocht, ik wil eerst zeker zijn dat hij te unlocken is. Hij kost namelijk als los toestel € 40,- meer, als het onzeker wordt dan geef ik liever 40 euri extra uit…

• Marly

Het toestel is vrijwel zeker dubbel gelockt, Telfort prepaid telefoons hebben gewoonlijk een simlock en een gidlock, zodat ook Telfort abo simkaarten er niet in werken.

Voor meer info over het unlocken van Samsungs, kijk ook eens hier: www.UnlockSamsungOnline.nl

daar zie je, dat je het vaak zelf kunt, maar dan moet je wel een datakabel hebben en die wordt bij goedkope prepaidtoestellen meestal niet meegeleverd.

Wanneer je de datakabel dan los erbij moet gaan kopen, wordt het unlocken weer duurder.

Bij slechts 40 euro verschil (dat door de unlock-kosten ook nog kleiner wordt), zou ik persoonlijk liever de simlockvrij versie kopen, dan heb je ook geen providerbranding op het toestel.