Overstappen naar Ben met nummerbehoud

• Lu

Afgelopen donderdag zou mijn nummer verhuizen van T-Mobile naar Ben. Sindsdien kan ik niet meer bellen. Mijn nummer is wel weg bij T-Mobile, maar nog niet “aangekomen” bij Ben.

Vrijdag beloofde de klantenservice mij dit zo snel mogelijk op te lossen en mij per e-mail op de hoogte te houden. Niets meer van gehoord. Vandaag (maandag) weer gebeld en na lang aandringen eindelijk de oorzaak van het probleem te horen gekregen; het blijkt te gaan om een storing die al 1,5 weken(!) bekend is. Dus al voordat mijn nummer werd verhuisd. Ik had er dus in ieder geval voor kunnen worden gewaarschuuwd (wat niet is gebeurd).

Niemand kan er iets aan doen, want het hele proces is geautomatiseerd. Het kan binnen een uur opgelost zijn, maar ook nog enkele dagen duren…

Dan maar weer m'n abonnement opzeggen heeft ook weinig zin, want de opzegtermijn is weliswaar maar een maand, maar het nummerbehoud zal 3 maanden duren. Dus een verkapte opzegtermijn van 3 maanden.

• Erik

Heb al enkele maanden geleden een BEN-abonnement aangevraagd met nummerbehoud. Mijn nummer zou op 20 maart worden overgezet van T-mobile naar BEN. Tot op heden is het nog steeds niet gelukt. Elke keer wordt er weer beloofd het binnen 48 uur op te lossen. Echter zonder resultaat. Het zou liggen aan het feit dat BEN en T-mobile hetzelfde netwerk gebruiken?!

• Lu

Even een update; ik kan nog steeds niet bellen met mijn oude nummer sinds de poging tot verhuizing op 5 juni. Inmiddels heb ik de moed opgegeven en heb een ander abonnement genomen bij een andere provider met een nieuw nummer. Mijn oude nummer ben ik hiermee dus kwijt geraakt, maar ik heb geen zin om nog langer te wachten aangezien ik niet langer mobiel onbereikbaar wil zijn.