Afgelopen donderdag zou mijn nummer verhuizen van T-Mobile naar Ben. Sindsdien kan ik niet meer bellen. Mijn nummer is wel weg bij T-Mobile, maar nog niet “aangekomen” bij Ben.
Vrijdag beloofde de klantenservice mij dit zo snel mogelijk op te lossen en mij per e-mail op de hoogte te houden. Niets meer van gehoord. Vandaag (maandag) weer gebeld en na lang aandringen eindelijk de oorzaak van het probleem te horen gekregen; het blijkt te gaan om een storing die al 1,5 weken(!) bekend is. Dus al voordat mijn nummer werd verhuisd. Ik had er dus in ieder geval voor kunnen worden gewaarschuuwd (wat niet is gebeurd).
Niemand kan er iets aan doen, want het hele proces is geautomatiseerd. Het kan binnen een uur opgelost zijn, maar ook nog enkele dagen duren…
Dan maar weer m'n abonnement opzeggen heeft ook weinig zin, want de opzegtermijn is weliswaar maar een maand, maar het nummerbehoud zal 3 maanden duren. Dus een verkapte opzegtermijn van 3 maanden.