Bereik probleem HTC P3600

• A. van Tilburg

Goedemiddag,

mijn probleem is als volgt:

Ik heb nu bijna een jaar geleden een HTC P3600NL met interne GPS gekocht met een Sim-Only abb van Vodafone. Nu viel mij na een paar maanden al op dat het bereik van deze telefoon niet optimaal was. Na diverse fora afgespeurd te hebben, bleek dat dit een bekend probleem was met dit type toestel.

Nu heb ik recent een huis gekocht met mijn vriendin en hier is het bereik wederom achteruit gegaan. Het beste bereik heb ik in een ingebouwde kledingkast op de eerste verdieping. Regelmatig dat ik in de woonkamer helemaal geen bereik heb.

Nu dacht ik zelf aan de antenne van mijn telefoon, dus dan zou een nieuwe sim-lock vrije telefoon een oplossing zijn. (Ik zit namelijk nog ruim een jaar aan mijn Vodafone-abb vast.) Bij navraag bij T for Telecom bleek dat zij dachten dat met deze oplossing mijn probleem niet was verholpen, omdat het bereik van de GSM-masten bij mijn nieuwe huis ook niet optimaal was.

Mijn vraag is nu: Wat is wijsheid? Wie heeft het idee, waarmee ik verder kan?

Alvast vriendelijk bedankt voor de moeite,

Met vriendelijke groet,

Aron van Tilburg

• Marly

Wanneer de dekking in je woonomgeving niet goed is, heb je natuurlijk niets aan een nieuw toestel.

Gewoonlijk echter hebben de meeste modellen van Nokia, Sony Ericsson en ook Motorola een betere ontvangst dan HTC toestellen.

Probeer eens een simlockvrije telefoon (of met Vodafone simlock) van een van deze merken van iemand te lenen, zodat je zelf kunt testen, hoe de ontvangst daarmee is.

Misschien heb je dan net een streepje meer, bij slechte dekking kan dat wel verschil maken.