verschillen geheugenkaartmerken

• wim

Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje over geheugenkaarten, en om specifiek te zijn de micro SD geheugenkaart.

Ik zie zoveel verschillende merken en er is moet duidelijk wel verschil in zitten want de prijzen voor een MicroSD geheugenkaart varieert van 9 euro tot 21 euro.

Weet iemand wat het verschil is tussen een MicroSD kaart van 9 euro t.o.v. een van 21 euro???

Ik vindt het prijsverschil erg groot, en merknamen zeggen me niet veel. Zijn er misschien ook websites te vinden waar de verschillende merken worden of zijn getest?

Bedankt!

Wim

• Erwin

De A-merken zoals sandisk, en kingston zullen gemiddeld iets duurder zijn dan de overige merken. Wat volgens mij het echte probleem is dat de markt en zeker de prijs van deze markt erg snel gaat en veel winkels deze niet stipt volgen. De ene maand kost het 1Gb kaartje nog 15 euro. 2 maanden later heb je voor die prijs al een 2Gb exemplaar. Een top punt van winkels die de marktprijs niet volgen zag ik vorige week nog bij de Kruidvat (weet je wel die drogisterij met die stunt prijzen) bij hun fotobalie trof ik diverse flash kaarten oa ook van 128, 256Mb en daar stonden gerust prijzen op van 25 euro…..

Wat snelheid van het kaartje betreft kan er ook nog een prijsverschil zijn. Als het een sneller kaartje is dan staat dat meestal wel vermeld met speed 40x of zo. Bij micro-SD kaartjes heb ik dit helemaal nog niet gezien dus zal wel allemaal het zelfde zijn.

Een site om te vergelijken (ook voor heel veel andere dingen) is: www.kieskeurig.nl

Een site die scherpe prijzen hanteerd en waar ik in het verleden al vaker tevreden heb besteld is:

www.opus.nl

Succes