Voor mij nooit Vodafone meer…
Na ruim 10 jaar klant geweest te zijn ga ik zsm over naar een andere provider.
Ik heb een Vodafone locked HTC waarin ik mijn zakelijke KPN sim wilde gaan gebruiken. Unlock code verkregen, na de nodige omzwervingen en een procedure die erop is gericht je zo veel mogelijk te ontmoedigen.
Echter na 7 maanden was de telefoon defect, kan gebeuren, dus opgestuurd met de vermelding dat het een unlocked toestel betrof maar na een mainbord wissel was het toestel alsnog locked. Bellen met Vodafone: het wordt geregeld, niet dus, weer bellen: er is een probleem bij HTC, week wachten. Weer bellen: nee er is nog niets. Week wachten, weer bellen: nee hoor, ik kan niets vinden over een probleem. Weer bellen: nee het probleem ligt echt bij HTC.
Zelf maar eens bellen met HTC die zien dat bij de board wissel het nieuwe IMEI nummer niet is gekoppeld aan het serienummer. Fout van Vodafone. Ik bellen met de nieuwe info: we geven het door aan de afdeling unlock. Ik bel u terug. Niet dus, ik weer bellen: nee de afdeling unlock heeft nog niet gereageerd en nee, wij kunnen alleen maar per mail communiceren met de afdeling unlock. Ja ik begrijp dat u nu al bijna twee maanden niet kunt bellen met uw toestel.
Dus er gaat nu gewoon een alternatieve firmware op het toestel (ben ik meteen van de Vodafone branding verlost) en mijn prive abo gaat per direct over naar KPN dan weet ik tenminste dat ik geen service krijg (alhoewel het unlocken van een ander toestel via KPN een fluitje van een cent was en een toonbeeld van hoe het wel moet).
De medewerkers die ik heb gesproken hebben allemaal netjes (op 1 na, die had het zo druk met praten dat ze niet kon luisteren en na het eerste weerwoord maar meteen de verbinding verbrak) gehandeld. Het bedrijf zelf zuigt gewoon vreselijk.