Ik kan niet kiezen, iemand advies? Graag onderbouwen!!
Zoals je ziet Brooks zijn het allemaal complete toestellen.
Ik weet dat de Nokia op Symbian draait en de overige 2 op Windows mobile.
De N95 kan niet overweg met Tomtom heb ik begrepen zonder een externe GPS muis. Voor de rest zijn de toestellen naar mijn weten redelijk gelijkwaardig met de volgende plussen en minnen.
N95 8GB
+8 gb intern geheugen
+5 megapixel camera
-Symbian omgeving dus geen Mobile Internet explorer
HTC
+Windows Mobile 6.0
+Veel meer PDA dan de Nokia
-klein intern geheugen.
Mocht ik het verkeerd hebben dan hoor ik het graag.
Als ik even de HTC Tytn2 en de Nokia N95 8 Gb naast elkaar zet zou ik voor de HTC Tytn2 gaan. Zoals je al eerder zegt draaien veel navigatiesystemen niet goed op de Nokia N95. De HTC is voorzien van Windows en zo kan je makkelijker applicaties installeren op je mobiel. Je kan de HTC natuurlijk makelijk uitbreiden met een grotere geheugenkaart. Over het algemeen zal je merken dat je het geheugen van een Nokia N95 niet zo makkelijk vol krijgt, tenzij je complete films erop gaat zetten. Wat het nadeel van de HTC is tegenover de Nokia N95 is dat je dus nog accessoires erbij moet kopen. Zo moet je dus een grotere geheugenkaart kopen als je dat wilt. Ik vind echter de HTC weer een stuk gebruiksvriendelijker doordat je beschikt over een volledig toetsenbord en touchscreen. Dat werkt toch wel prettig met navigatiesoftware en als je even gaat internetten.
Jackaars
ik begrijp uit je verhaal dat je het toestel tevens wilt gaan gebruiken voor navigatie.
dan kan ik je uit ervaring vertellen dat navigatie op de n95 niet goed werkt. de interne gps ontvanger heeft vaak veel tijd nodig om satellieten te vinden. ik ben niet echt objectief, maar ik ben zelf een voorstander van de twee andere toestellen en niet van de nokia. dat komt omdat de tytn en cruise softwarematig aan te passen zijn.
tja zoals JeroenW al beaamde wat wil je ermee doen?
heb zelf een pda met TT ouwdere versie…
Heb sinds bijna een jaar de N 95 en idd me TT werkt op een externe muis de TT bluetooth muis, het werkt prima samen, alleen NIET met de interne gps lekker belangrijk hecht k niet veel waarde aan het is en blijft een telefoon…
Voor de rest erg tevreden met me N 95, synct met me laptop elke x als k maar in de buurt van dat ding ben, al em afspraken contactpersonen enz enz enz
Foto's maakt ie beter dan me digi fotoapparaat en MP3 gaan ook als de brandweer…
Meestal ben k na 4 a 5 maanden uitgekeken op een gsm toestel, en ga ik een nieuwe halen, tot zeeeeeeeeeeeeeer grote ergenis van me vrouw….. ben zo tevreden met me N 95, dat ze me nu al loopt te plagen moet je geen andere telefoon of zo kopen???? hahaha dus kan je nagaan…..
Wat mij betreft de N 95 en niet de 8gb dat is je maximum en je kan niet uitbreiden, plus je camera is niet afgedekt….
En nog een maga voordeel als ik veel fotos heb gemaakt haal k de geheugenkaart eruit ik plaats m in me laptop en in no time al me fotos gekopieerd en me MP3 op me foon gezet….. Met de 8 GB zal je dus alles via USB kabel moeten doen, die zal je net thuis hebben laten liggen
Neemt niet weg dat k de Tytn2 ne mooi vind hihihihihi…..maar voorlopig hou ik t bij nokia
Grtzzz, oneeye
Ik heb allebei de toestellen. De HTC TYtnII en de N95 8gb. Ze zijn allebei even mooi om eerlijk te zeggen. De N95 is een betere gamegsm, zeer mooie camera en lekker groot scherm Het besturingstysteem is stabieler als de Windows besturingssysteem.
De Tytn II is ook heel mooi. Windows blijft leuk op een gsm. De camera is niet erg slecht voor een 3 mp camera, de gps werkt naar behoren en het touchscreen is ongelovelijk goed vergeleken met alle oudere modellen, reageert dus zeer goed.
Ik mis eigenlijk bij de N95 alleen de touchscreen.
De TytnII is trouwens 70 gram zwaarder dan de n95 8gb, hij voelt ook echt als een koelkast. De toetsenbord op de TytnII gebruik je eigenlijk bijna nooit, tenzij je aan het msn-en bent op het toestel.
Mijn keuze tussen deze twee toestellen is gewoon allebei nemen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?