N95 speaker kraakt?hier de OPLOSSING!

• **josty**

Je garantie raakt hierdoor niet kwijt!

Mijn n95 had net het probleem dat mijn speaker begon te kraken

Dus ik dacht dit wordt weer een ritje naar de NSP

Dus niet,wat je moet doen:

-Zet de speaker van de N95 tegen je mond

-Blaas nu HEEL HARD tegen de speaker (hij kan niet kapot) en zuig dan HEEL HARD

-Het kan zijn dat je dit (net zoals bij mij) een paar keer moet herhalen

Nu merk je dat het geluid weer normaal is

Hoe komt dit?:

Als je naar de speaker van je N95 kijkt zie je 2 puntjes,

in deze 2 puntjes zit een heel klein filmpje (dat je kunt zien als een soort trommelvlies),blijkbaar is dit losgeraakt tijdens het gebruiken

Blaas je hier tegenaan dan ‘klikt’ dit trommelvlies zich weer precies op zijn plek en is het probleem voorbij

Je kunt het ook zo doen dat je heel de voorcover eraf haalt door die 4 torx schroefjes los te schroeven maar dit is teveel werk

Je kan ook met een dunne naald ofzo door je speaker heen prikken (voorzichtig!) en zo dat ‘trommelvlies’ weer op zijn plek ‘klikken’

Je hoort dan een kleine ‘klik’ als je met je naald erin zit en een kleine ‘klik’ als je met je naald eruit komt

Hopelijk kunnen jullie hier iets mee,scheelt in ieder geval een ritje naar de NSP en wachttijd

• Oneeye67

Mijn speakertje kraakte omdat die was opgeblazen :(

naar de Orange winkel gegaan op t beursplein in R'dam en een half uru later deed ie t weer zonder kosten was onder garantie….

Dus niks opsturen en lange tijden….

• **josty**

misschien dacht je dat ie was opgeblazen,en hebben hun het ook op deze manier opgelost

:D

• Oneeye67

Hij kraakte alle kanten op als ik belde, en de laatste die k had gesproken voor die klapte was me vrouw……trust me hij was opgeblazen :P

hehehehe….

maar sindsdien geen probs mee

• Lemco

Mijn speakers van de N95 kraken en piepen ook, dus ook opgeblazen. Maar hij moet sowieso naar de NSP omdat ik de nieuwe software pdate er ook niet op kan zetten. Volgens de Nokia Software updater is de N95 up to date, (12.0.013) maar die van mijn collega heeft wel de nieuwe firmware update erop gekregen (20.0.015). Al met al vreemd, voor de speaker oplossing van Josty is het een goede optie, maar aan mijn N95 is er teveel aan de hand, zo als watchdog (vastlopen) en dat nog steeds de kans aan wezig is dat hij de daten en tijd uit het geheugen verliest. Het is mooi zo'n toestel waar ales op en aan zit maar de degelijkheid gaat er wel van achteruit. Misschien later de N96 maar deze doet het ook nog goed. Alleen de probleempjes verhelpen en dan afvegen en verder gaan.

Lemco

• Oneeye67

Damn Lemco,

zit jou niet mee he met dat toestel (maandagmorgen model ;) )

Hoop dat Nokia het probleem netjes voor je oplost.

Grtzz, Oneeye

• Sip

Meestal als een luidsprekertje gaat kraken dan zit er vuil (metaalspinters) tegen het ding aan en is idd even blazen een optie. Beter kun je echter een opblaaspompje van bv een luchtbed gebruiken, dit omdat er in uitgeblazen lucht vocht zit en dat is niet altijd even goed om in je GSM te blazen.

• Lemco

Ja Oneeye, het is ook irritant, zit je lekker muziek te luisteren dan loopt hij vast en schakelt de watchdog in, en dan start ie opnieuw. Gulukkig vraagd hij dan niet om de datum en tijd,alleen als je hem uit doet, of hij loopt helemaal leeg dat de telefoon uit hem zelf uitschakeld dan vraagt hij wel om de datum en tijd. Ook updaten is een vraag. Na ik leg het wel uit bij de NSP en hopen op zegen.

Lemco

• Eduard

Ik heb ook van het 1 op het andere moment deze klacht en was sceptisch dat dit zou helpen (had het toestel al met perslucht schoongeblazen) maar toch geprobeerd. En het hielp!

Bedankt!

• Rex

Ook ik na 2 jaar gebruik van mijn N95 opeens hetzelfde probleem.

Ook ik was sceptisch maar het hielp mij echt!

Woohoo!