Nokia N95 ombouwen naar dual sim?

• guido

Hallo,

Tegenwoordig zijn er legio dual sim telefoons verkrijgbaar. helaas allemaal chinees spul zonder goeie camera. Weet iemand of het mogelijk is mijn originele Nokia N95 om te laten bouwen tot een dual sim. Wel zodanig dat tegelijkertijd beide sim's actief zijn. Zonder omschakelen dus.

groet Guido

• **josty**

het is bij dual sim zo dat je er WEL 2 simkaarten in kan doen maar je kan er maar 1 gebruiken

het is dus nooit zo dat je ze allebei in 1 keer kunt gebruiken

helaas zijn ze voor de n95 niet beschikbaar

• guido

Hoe bedoel je? Ik heb hier een dual sim telefoon liggen waar 2 sims in kunnen en die staan beide continu bij. Er zitten 2 beltoetsen op om te kunnen kiezen met welke sim je belt. en in het scherm zie je op welke sim je wordt gebeld.

Helaas hebben deze dual sim telefoons geen goeie camera's erin zitten. En juist die camera gebruik ik voor werk zo goed als dagelijks. Met name de flits.

Daarom wil ik mijn huidige Nokia N95 dual sim maken. In Azie(bangkok, singapore enz)) kunnen ze het zo doen in een shop in het winkelcentrum.

Dat moet hier dan toch ook kunnen lijkt mij.

• Oneeye67

Tja, heb zelf ook de N 95 maar zoals Josty al aangeeft dual sims in NL zijn “vaak” dat er maar een toestel stand-by staat…

Ga dan bijzelf na wat gebruik je het meest en vaak, heb zelf ook een gsm van me werk, die heb ik in een oude Nokia gedaan (nummer weet k ff nie) maar is een klein compact toestel, en die gebruik ik alleen beroepsmatig oftewel bellen en gebeld worden….

Met de N 95 doe ik van alles maar dat is prive.

Wat je aangeeft over Azie, ongetwijfeld is dat zo maar helaas dat is daar en niet in Europa.

Weet niet of je voor je werk de wereld over gaat, maar zou dan zeggen als je daar bent laat je N 95 dan modificiren…

Zo doet de i-phone t hier in NL ook niet best terwijl er legio mensen hem via ebay kopen in de US

• guido

Hoi,

Ja ik zit vaak voor mijn werk in het buitenland. Eigenlijk 70% van het jaar zit ik in het buitenland. Binnen niet al te lange tijd ga ik naar thailand en ga het daar zeker proberen, ik wilde alleen graag weten of het hier in nederland ook al mogelijk is.

Ik heb zelf vorige week een dual sim gekocht die volledig dubbel werkend is. biede sims zijn dus continu actief. in het scherm staan bijv. ook 2 netwerk balkjes.

Maar ik ben gehecht aan de supergoeie camera van de N95. die wil ik niet inruilen.

Dual sim is voor mij ideaal omdat ik op lokatie altijd prepaid kaartjes koop van het betreffende land.

Weet iemand ook of er sterkere accu's beschikbaar zijn voor de N95. Ik moet mijn telefoon echt elke nacht opladen. Ik heb nu een 950 mAh.

• Oneeye67

Jah, ik heb dat probleem ook moet hem dus ook elde dag opladen :) is helaas niet anders….

En voor die prepaidjes in t buitenland is t nie makkeleijker om gewoon een klein goedkoop gsm tje op de kop te tikken?

ja ik weet het heb je 2 toestellen bij je, maar aan de andere kant als je onverhoopt in dat soort landen gerold/beroofd word ( hoop het niet voor je ) kan je altijd dat ouwde toestel weggeven met n prepaid dan je mooie N 95

• guido

Ik heb al een oud nokia'tje die ik daarvoor gebruik. Maar in mijn werk maak ik vaak foto's met flits. En de oude nokia laadt ik dan gewoon thuis, dan zie ik s'avonds wel of ik gebeld ben. Het is gewoon handiger als alles gecombineerd kan worden.

hier in NL wordt het dus moeilijk. Ik ga het in Bangkok proberen.

• Oneeye67

tja, soms is het idd wel makkelijk…maar jah we willen steeds meer….

Kan me nog herineren toen ik 20 jaar terug in de horeca werkte kwam de directueren met grotte attachekoffers was dan een mobieltje hahahaha…..

En nu moet je soms zoeken waar jet t kreng gelaten hebt, en dan willen we dat het ook nog alles kan……pfffttt…..

Als ze nog n GSM uitvinden die t huishouden doet kan ik me vrouw de laan uitsturen :P

Succes met shoppen in Bangkok, voor de dual sim he niet de vrouwen ;)

Grtzz Oneeye

• guido

juist vanwege al die vrouwen heb ik een dual sim nodig.

Maar het zal niet lang duren eer de fabrieks dual sim hier ook arriveert. Ik ben net terug uit Libie en daar waren ze in elke winkel te krijgen. meerdere modellen. zowel namaak uit china als origele samsung slidephones.

• Oneeye67

hehehe, ik geef ze gewoon me eigen nummer, en dan maar hopen dat ze niet bellen asl k thuis ben ;)

Ach je weet het NL loopt in een hoop dingen achter….