Belazerd VERVOLG.

• Wiggy

Leverancier heeft per mail gereageerd op mijn mail en wil dat ik het toestel retour stuur.

Ter herinnering;

Heb dus een N95 geleverd gekregen met een buitenlands IMEInummer en productcode, waardoor ik geen Europese garantie heb.

Als het toestel bij de leverancier is, is het dan mogelijk om het toestel te voorzien van Europese ID / IMEI nummer?

M.a.w. kunnen ze 'm “fixen” en het zelfde toestel terug geven?

Of krijg ik een nieuw toestel?

Wil gewoon inschatten wat me te wachten staat.

Alvast bedankt voor een reactie.

Oja toesel (tijdelijk) voorzien van een andere productcode is wel mogelijk. IMEI weet ik dus niet.

• Marly

IMEI wijzigen is mogelijk, maar illegaal.

• JeroenW

Wat je zou kunnen doen is ergens onder de batterij een miniscuul streepje zetten.

• Wiggy

IMEI veranderen is illegaal en ze zijn dan strafbaar.

Meest voor de hand liggende oplossing zal een nieuw toestel zijn.

Ik heb de telefoon reeds op meerdere plaatsen “gemarkeerd”.

Uiteraard is de sticker onder de accu ook uniek, hier staat de produkt code op. (welke dus uit Maleisïe is).

Een nieuwe telefoon zal toch echt een Euro2 code moeten hebben wil ik aanspraak kunnen maken op Europese Nokia garantie.

We zullen zien waar ze mee komen. Ik zal de IMEI laten checken bij een Nokia service point als ik een nieuwe krijg.

Verder thanks,

Wiggy

• Nokio swO

IMEI veranderen kan helemaal niet. Wat je dan verandert is het nummer dat tevoorschijn komt bij het intoetsen van *#06#. Het echt IMEI-nummer is niet te wijzigen.