meeluisteren

• margot

Hallo,

Ik heb een Nokia 6310i met abonnement. Gisteren was ik met mijn man aan het fietsen en mijn dochter probeerde me te bereiken. Ik hoorde de bel niet in mijn tas, dus belde mijn man. Het bleek dat ze via mijn telefoon ons hele gesprek kon meeluisteren. Het toestel stond geblokkeerd!

Ra ra hoe kan dat? Heeft iemand hier een verklaring voor en wat kan ik eraan doen! Geeft geen goed gevoel dat ik afgeluisterd kan worden!

Groet, Margot

• Steven.w

Ik snap je bericht niet zo goed, maar even voor de duidelijkheid: GSM is niet af te luisteren, vanwege de fantastische codering. Tussen GSM-mast en jouw GSM is het onmogelijk om het gesprek af te luisteren. Tussen de GSM-mast en de telefooncentrale echter wel, maar die kans is nihil en in dit verhaal niet aan de orde.

• Jackaars

Als jou GSM in de tas zat denk ik dat hij ergens tegenaan heeft gelegen terwijl jou dochter ging bellen. Toen de GSM eenmaal overging is de knop voor het aannemen van telefoongesprekken ergens tegenaan gekomen in jou tas en is dus het gesprek gewoon begonnen en kon ze jou dus horen!

Jackaars

• JeroenW

Da's een optie. andere optie is dat er iets tegen de connector heeft aangelegen waardoor de telefoon dacht een headset te hebben. Nokia's zijn nog wel 's ingesteld om op headset automatisch op te pakken.

• Sip

Je wilt toch niet zeggen dat als je in de stad aan het telefoneren bent je mede wandelaar je gesprek uiters eenvoudig mee kan luisteren met een headset?

• Jackaars

Nee, het gaat om het profiel headset in de GSM die zomaar aan kan springen. Maar zelf denk ik niet dat dit het geval is, maar eerder mijn eerder geschetste situatie van kracht is.

Jackaars

• margot

Hallo, dank voor jullie reactie. Het was vlgs. mij echt “afluisteren”. Mijn tel. stond geblokkeerd en opnemen met elke toets stond uit!

Rara hoe kan dat??

groet, Margot

• Steven.w

Simpel: Niet

• Erik

Margot, nu niet paranoïde worden. Het kan nooit zo zijn dat iemand op afstand jouw gsm met een andere telefoon kan verbinden. Op de één of andere manier is jouw gsm van de blokkering gegaan. Dit kan al doordat de blokkeerknop enkele seconden ingedrukt is geweest, doordat er iets “tegenaaan heeft gelegen/gedrukt”. Omdat de gsm tijdens het fietsen in de tas heeft liggen “rammelen”, zijn er meerdere knoppen achterelkaar ingedrukt, waardoor er een verbinding is ontstaan, waarschijnlijk doordat er een nummer vanuit het telefoonboek, toevallig dat van je dochter, is gebeld.

Er kan ook een defect zijn.

Ook kan het zijn dat je d-e-n-k-t dat je de gsm hebt geblokkerd, maar je het toch bent vergeten.

Maar moedwillig afluisteren… nee, dat kan niet!

• margot

Dank jullie…ik zal mijn paranoia laten varen en gewoon doorleven…:-)

groet, Margot