Mobieltje kraken?

• Anja

Hallo allemaal, ik heb een vraagje

Het is mogelijk de computer van een ander te kraken, kan een ander ook je mobieltje kraken? Dus dat er gebeld wordt op jouw kosten?

Alvast bedankt, groetjes Anja

• Oneeye67

Tja alles is mogelijk, tegenwoordig kraken ze zelfs je pinpas…

Mocht je bluetooth op je gsm hebben en je gebruikt hem niet dagelijks, kan je het beter uitlaten, scheelt ook in t verbruik van je batterij….

Grtzz, Oneeye

• Anja

Dus jij denkt dat dat via bluethooth wel mogelijk kan zijn? We hebben haar idd bluetooth uit laten zetten omdat wij daar ook aan dachter, maar bedankt voor je tip!

gr anja

• Oneeye67

Het is mogelijk inderdaad, maar of het zo een vaart gaat lopen??? Neem aan dat je met “haar” je dochter bedoeld?

Heb bij me zoon ze bl.tooth ook uitgezet.

Maar tis tzelfde als met draadloos i-net thuis, wil men t kraken zal men toch vlakbij moeten zijn.

En wil je helemaal zekerheid, provider vragen om een sms je te sturen als de kosten ineens de pan uit stijgen…

Heb zelf meegemaakt dat me foon werd afgesloten toen ik in Kroatie was. Had 2 abbo's op me naam 1 voor me broertje, en die zat op dat ogenblik in Bosnie en we belden veel met elkaar.

Provider vertrouwde het niet en sloot beide nummers af :(

Uiteraard bij terugkomst hoopp kabaal gemaakt en een riante vergoeding en excuus van de provider gekregen, maar toch wel netjes dat ze n oogje in t zeil houden.

Met vriendelijk groet,

Miros

• Steven.w

Hoi,

Om even wat gerustselling te brengen: Het is wellicht mogelijk, maar de kans is zo nihil, dat het onzin is om bluetooth uit te zetten. Je kunt hier natuurlijk zelf voor kiezen, maar het is zeker niet noodzakelijk.

Ik vind de reacties hier een beetje onnodige paniekzaaierij. Kortom: Maak je niet druk!

• Oneeye67

als t goed is heb ik dat ergens gezegd….Maar mogelijk is t wel…

Mijn bluetooth staat ook altijd aan, is geschakeld aan em autoradio die als carkitt fungeert

• Anja

vanmiddag maar even voor de zekerheid naar de winkel geweest v/d aanbieder, daar werd gezegd dat het haast niet mogelijk is om een mobieltje te “kraken” dus daar gaan we dan ook vanuit

Bedankt voor jullie reakties, groeten Anja

• migros

Via het programmatje genaamd Candy die draait op mijn gsm kan ik op elk mobieltje komen met blauwtand. Hangt ook van de mate van beveiliging op de ander gsm.

• Steven.w

Kan je op elk mobieltje komen met bluetooth? Kan je er ook nog wat mee dan grapjas?

• Erik

Je kan op elk mobieltje komen. Zorg dus maar voor een goede pincode!