Nokia n81 of sony ericsson w910?

• Frank

Ik twijfel op dit moment tussen de nokia n81 2g en de sony ericsson w910i 1g.

Ik vind het design van de w910 mooier. Maar het geheugen van de nokia is groter. De nokia heeft geloof ik meer kleuren in het beeldscherm dus dat zal wel mooiere foto, betere kwaliteit geven. Ze hebben beiden een 2 megapixel camera. De nokia is een stukje duurder. Scheelt geloof ik 80 euro. Ik gebruik de telefoon niet om muziek te luisteren. Meer voor foto's en agenda.

Wat zijn jullie ervaringen? Wat adviseren jullie. De n95 vind ik te duur.

• Jackaars

Er zijn een aantal grote verschillen tussen beide telefoons. Zo is de Nokia wel uitgerust met UMTS en de Sony-Ericsson dus niet. Het beeldscherm van de Nokia is ook een stuk scherper (16 miljoen kleuren tegenover 262000 kleur van de Sony-Ericsson). Beide camera's zijn echter beide gewoon gelijk en hier valt eigenlijk weinig in te vergelijken. Bij de Nokia N81 wordt inderdaad standaard 2 Gb geheugenkaart meegeleverd, maar de Sony-Ericsson is natuurlijk hier ook mee te voorzien als je een los geheugenkaartje koopt van 2 Gb. Hierin zullen beide dan ook niet verschillen. De Nokia N81 heeft ook WiFi en dat kan wel eens makkelijk zijn in de buurt van een dergelijk punt of als je thuis eenj dergelijk netwerk hebt liggen (draadloze router).

De Nokia N81 is ook voorzien van een besturingsysteem waarmee je de vrijheid hebt om eigen applicaties op de GSM te installeren. Ik zou in jou geval gaan voor de Nokia N81 die iets meer vrijheid biedt en ook meer functionaliteit.

Jackaars