navigatie werkt niet

• jeff

Hoi,

Ik heb enkele weken geleden een nokia n95 gekocht via gsmweb.nl maar ik heb sinds het begin problemen met de navigatie. Hij vind namelijk geen enkele straat ook blijft het stoplicht continue oranje.

Ook als ik de satelietstatus controleer vind de telefoon wel de satelieten maar maakt die geen verbinding. Kan het zijn dat de ontvanger die onder de 0 toets zit kapot is?

• Lemco

De signaal sterkte van de ingebouwde GPS is sowieso niet sterk, of idd kapot zijn. Ik vind persoonlijk gezien de interne GPS ontvanger bagger, het vraagt enorm veel van de o zo zwakke batterij en de meegeleverde navigatie is evenmin bagger. + je moet een contractje aftekenen bij Nokia. Ik zou als ik jou was een externe GPS aanschaffen en TomTom erop (laten) zetten dan ben je er van af.

Lemco

• Oneeye67

Ben het met Lemco helemaal eens, heb zelf TT mobile op me N 95 gezet en me GPS muis van de bluetooth van TT had ik toch al van aan eerdere versie en het werkt veel beter…..en nauwkeuriger.

Grtzz, Oneeye

• Lemco

Yups, ben het helmaal met Onee eens, want A, TT is in mijn ogen 1 van de beste navigatiesysystemen die er zijn, B er word flits en file melding gegeven. En eenvoudiger te bedienen als je TomTom gewent bent. En je N95 houd het langer vol. TomTom heeft ook een veel mooier menum kortom allemaa voordelen, en genoeg reden om TT erop te zetten.

Lemco

• Lydia

Heb ook een N95. Welke versie van TT is het geschikste voor de N95.

• Oneeye67

Ik heb op mijn N 95 Tom tom mobile 6.020 erop zitten….

Suc6

• Daantje

Ik heb een N95 8GB en wil TT nav 6 er op installeren (liefst zonder externe gps). Wie kan mij helpen??? Oneeye67 volgens mij weet jij hoe het moet ;-)

Oneeye67 schreef:

>

> Ik heb op mijn N 95 Tom tom mobile 6.020 erop zitten….

>

> Suc6

• Oneeye67

Tom tom werkt NIET op de interne GPS van de N 95

dus die zal je eerst nodig hebben

Grtzzz, Oneeye

• Daantje

TT gebeld en supp medewerker vertelde dat het moet kunnen maar officieel niet wordt gesupport. Als jij me kan helpen hoe het moet met een externe ook prima dan ga ik daarne wel verder zoeken hoe het met een interne gps moet.

alvast top dat je me helpt!

Mzzls DaantjeOneeye67 schreef:

>

> Tom tom werkt NIET op de interne GPS van de N 95

>

> dus die zal je eerst nodig hebben

>

> Grtzzz, Oneeye

• Oneeye67

Daan het volgende,

Als je TT instaleert moet je dus een GPS invoeren en de interne van de N 95 vind die gewoon niet, geloof em ik heb ook de TT bluetooth muis en die vind die wel.

Je moet de instalatie programma op je geheugen zetten die kan je dan terug vinden in je toepassingen en dan gewoon t menu volgen, als die een foutmelding geeft ff je datum v/d foon een jaar terug zetten, instaleren en datum terug zetten.

Succes ermee, tis ff klooien ik was er ook ff mee bezig, heb t later ook op de N 73 van me zwager gezet, was ik ook weer ff bezig hihihihi

Grtzzz Oneeye