GSM-abonnementen

• Willem

De Telecom-branche is aardig op weg om de reiswereld na te doen die in het verleden ook zo kon goochelen met incl. en excl. en dat er uiteindelijk toe bracht dat overheidsregels nodig waren om het tij te keren. Zie de abonnementen de laatste tijd dan zie je een laag bedrag staan en wat blijkt, het is dan alleen maar de eerste 3, 6 of 12 maanden en dan betaal je de volle mep. Je moet echt goed opletten, zelfs of het 12 of 24 maanden is daar doen zo soms ook zo vaag over. Ben benieuwd of de overheid ooit gaat gaat ingrijpen.

• Marly

Bij bonafide bedrijven staat er altijd bij, hoelang de korting geldig is, weliswaar vaak in zeer kleine lettertjes, maar we weten toch wel, dat je bij ALLE contracten (of het nu om werk gaat, de aanschaf van een auto, of koop/huur van een huis, etc.), altijd goed de kleine lettertjes moet lezen ?

Ingrijpen van de overheid lijkt me dan ook niet nodig, we moeten gewoon ons eigen verstand gebruiken.

• JeroenW

Zo onduidelijk vind ik het niet. Enige waar men soms vaag mee doet is om er een internet bundel bij zit of niet.

• Erik

Vergeet niet dat er ook mensen, en dan vooral ouderen, dit systeem niet zo goed kennen. Wij weten het, maar zij helaas niet. Het moet gewoon duidelijk zijn voor iedereen!

Hetzelfde speelt bij internetabonnementen (ADSL). Deze abonnementen worden erg goedkoop aangeboden, maar de aanbiedingen gelden meestal voor het eerste jaar. Daarna betaal je veel meer en als je dan te laat bent met opzeggen, zit je een jaar aan een duur internetabonnement vast.

Als de overheid ingrijpt bij de reisbranche, moeten zij ook ingrijpen bij GSM-, ADSL- en andere abonnementen, waarbij ‘gemene’ trucjes worden toegepast!!!

• Jipke frl

Nou dan verdient Telfort een pluimpje: ik heb voor 2 jaar een belbundel van 180 minuten afgesloten via gsmweb met daarbij gratis een nokia 70 en een pakket route66 europe 7 serie. Blijkt dat Telfort me wel gewoon de korting geeft die ze hadden in de tijd dat mijn abo inging, daar was door gsmweb niet over gerept.