Lastiggevallen op 06, wat te doen? Tips?

• SylviaV

Hallo allemaal,

Sinds kort ontvang ik nogal vervelende smsjes op mijn mobiele telefoon.

Ik ben werkzaam als docent op een vrij grote school, en heb het vermoeden dat een van de leerlingen mijn mobiele nummer heeft ontdekt en er op deze manier lol aan wil beleven. Ik heb hulp gevraagd aan de directie, maar die zeggen er niets aan te kunnen doen.

Het nummer waar de smsjes vandaan zijn gestuurd is niet afgeschermd, en het kwam verder ook niet voor op de adressenlijsten.

Een collega van me heeft het nummer gebeld, en kon ook niet achterhalen wie het zou kunnen zijn.

Ik overweeg nu om een ander nummer te nemen, maar doe dat eigenlijk liever niet.

Is er een manier om er achter te komen van wie deze kwetsende smsjes afkomstig zijn? Of heeft iemand hier misschien een tip voor me?

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen, want ik wil heel graag dat het stopt.

Bedankt alvast voor het meedenken.

Groetjes van Sylvia

• Willem

Sylvia kijk even op telecom.startpagina.nl op 25/6-07 stond er een stukje van Tanja

misschien staat er wat voor je bij waar je wat aan hebt.

• Erik

Bel je provider eens en vraag of zij iets kunnen doen…

• SylviaV

Beste Erik en Willem,

Bedankt voor de tips en het meedenken.

Ik heb Vodafone met prepaid, en bij Vodafone schijnen ze die service alleen voor de abonnementen te hebben helaas.

Ik hoop nog even door voor misschien nog een andere tip.

Nogmaals bedankt, groetjes, Sylvia.

• JeroenW

Waarom doe je niet gewoon aangifte?

• Jipke frl

mss heb je hier iets aan zodat je kunt zien dat er wat mee gedaan kan worden:

http://www.waldnet.nl/wn/nieuws/19714/Drachtster_39_stalkte_dames_via_sms.html

Het is heel naar en vervelend als het je overkomt.

Sterkte

• Jim

Heel gemeen, maar pleur gewoon zijn 06 nummer overal neer…

Vooral ringtone sites kosten een hoop, zo'n 4.50 per week :P

(Ik weet het, deze tip verdient geen schoonheidsprijs :P)

• JeroenW

Als ik Sylvia was deed ik echt gewoon aangifte. Laat dat kleine ettertje wat erachter zit maar 's 40 uur dienstverlening doen.

• Willem

Je hebt gelijk maar dan zegt de politie misschien hij of zij is nog te jong of het is de eerste keer of het betreft een zielige familie en daar ga je dan.

• JeroenW

Dat is altijd nog aan justitie en er is sowiso dan een dossier tot het 18 is.