Dial prefix instellen

• Dicki

Ik heb een nokia 5140i en bel regelmatig met 1609 maar daarvoor moet ik eerst een 020 nummer draaien en vervolgens het nummer dat ik wil bellen.

Nu zou ik graag een Dial prefix willen instellen zodat dat automatisch gaat.

Weten jullie een manier waarop dat kan? of hebben jullie een andere suggestie die zou kunnen werken.

elk nummer in het telefoonboek zetten werkt niet.

kan namelijk niet eerst dat 020 nummer draaien en daarna vanuit het telefoonboek een contact bellen. Dus wie weet raad.

Alle hulp is welkom.

groetjes

Dicki

• Erik

Voorheen stonden er op de website van 1609 (en ook van 1601 en 1649, die tot hetzelfde bedrijf behoren) instructies, waarin stond hoe dit moest. Dit hebben ze verwijderd. Ik kan het op geen enkele site terugvinden. Misschien dat je even contact met 1609 moet opnemen.

Ik kan me vaag herinneren dat je eerst het 020-nummer moest invoeren, dan een teken dat een soort rust aangaf (vaag herinner ik me iets met een P) en dan het nummer dat je wilt bellen. Maar helaas weet ik niet meer hoe het precies moest. Sorry…!

• Steven.w

Klopt helemaal, de P van pauze. Bij Nokia is dat 3x achter elkaar * (sterretje).

Dus het wordt dan in jouw geval:

020 - xxx xx xx P yy - yy yy yy yy

Waarbij xxx xx xx het nummer is van die instantie en yy yy yy yy yy het nummer wat je wilt bellen.

Succes!

• Dicki

Dit is inderdaad de oplossing,

nu kan ik gewoon een nummer incl de preselector operator in mijn mobile onder een contact toevoegen. geweldig.

Nu zou het nog mooi zijn als ik op een of andere manier dit maar 1x hoef te doen, zodat het meteen voor alle nummers gold.

Maar dan moet je echt in de firmware terecht denk ik. :-(

das wa moeilijker.

Maar toch hartelijk dank alvast