tv kijken op je nokia N73

• Marti

Ik heb een Nokia N73met een orange abonnement, en ik wil graag tv kijken op mijn mobiel en internetten. Nou heb ik orange world geactiveerd en de juiste instellingen, maar ik heb geen idee wat ik nou verder moet doen om tv te kunnen kijken. Ik heb gekeken op de orange-site en in het boekje van mijn telefoon maar ik kom er niet uit. Kan iemand mij verder helpen?

• Lemco

Als je TV wil kijken moet je een U-SIM kaart hebben of Orange moet je huidige SIM-kaart maken tot U-SIM-kaart. TV op de N73 gaat via UMTS net als viedeotelefonie/beeldbellen. wat het kost moet je Orange vagen, of op orange.nl zien. Je moet ook in het UMTS dekkings gebied zetten om happeringen en stilstaande beelden te voorkomen. De kwaliteit is niet echt super het is niet zo mooi als op je huidige televisie, maar je kunt TV kijken. Nokia N77 heeft DVB-H das veel beter en beeld en geluid zijn ook veel beter, en het gaat via digitenne van KPN. KPN wil het begin 2008 DVB-H lanceren.

Lemco

• Marti

Lemco bedankt voor je reactie, maar ik weet ik heb alles ervoor wat je maar nodig hebt incl. een umts simcard, de juiste instellingen en orange world geactiveerd.

Maar mijn vraag is hoe open ik dit op mijn N73. Ik open het menu, maar hoe dan verder?

• Lemco

Dan zoek je Realplayer op en daarna naar instellingen en streaming. Op de Orange site zie wel wat je moet invullen bij Proxy en Netwerk. Suc6

Lemco

• Oneeye67

Je moet ook een extra abbonement voor j e TV aanvragen bij orange, heb ik ook op me N 95……

Dus met alleen orange world kom je er niet, tis een extra service.

Grtzz Oneeye

• Lemco

en is de kwaliteit wat goed of is het blokkerig .

Lemco

• Marti

Dat extra abonnement afsluiten, moet je daarvoor naar de orangeshop ofzo.

Maar daarover staat niks op de site van orange. Daar staat dat orange world tv zo aangezet moet worden. (Hoe activeer ik Orange World TV?

Orange World TV van Orange is beschikbaar via de Orange World portal. Bij het eerste gebruik van Orange World TV via de Orange World portal word je automatisch gevraagd of je je wil abonneren op Orange World TV.)

nou hoe kom je daar dan?

• Oneeye67

Soms komt het best wel goed door…..maar tis en blijft een klein schermpje. Blokkerig is die alleen bij het opstarten….

• Oneeye67

Je hoeft er niet voor naar de shop, gewoon klantenservice bellen en laten activeren, en je instellingen in je foon goed zetten, ik kon met een half uur tv kijken op me foon

• Marti

Dan ga ik maar eens de klantenservice van Orange bellen, bedankt voor je reactie Oneeye67.

Laat het nog weten of het is gelukt.

thanks Marti