advies gevraagd

• ar

Hoi

Momenteel hebben wij 2 gsm abonnementen (sim only) bij vodafone. Rechtstreeks bij vodafone afgesloten.

gsm 1) einde contract datum 23 mei 2008

gsm 2) einde contract datum 15 april 2008

gsm 1) geloof ik 250 minuten voor 9,95

gsm 2) geloof ik 150 minuten voor 7,95

Nummer van gsm 1 willen we graag behouden.

Nummer van gsm 2 mag evt vervallen

Ik heb begrepen dat je bij opzeggen van een abonnement dat minimaal 3 maanden van te voren moet doen.

Ik heb begrepen dat het 5 maanden voor het einde van het contract het mogelijk is deze te verlegen.

- Wij hoeven niet direct een nieuwe gsm te hebben.

- We zijn aan het kijken naar de mogelijkheid om een laptop bij een abonnement aan te schaffen. Valt me op dat er dan ook altijd een gsm bij zit.

Nu is het verlengen van het abonnement gsm 1 op zich niet zo lastig volgens mij. Gewoon weer naar een vergelijkbaar sim only abonnement kijken van vodafone. Als ik het goed heb zit er op dat vlak ook niet meer zo veel verschil tussen het verlegen van je abonnement of als nieuwe abonnee een sim only nemen bij vodafone. Als ik niet verleng wordt mijn abonnement van deze gsm 35 eur. Das wat te veel….

Voor gsm 2 vind ik het lastiger wat de mogelijkheden zijn en op welk tijdstip dat kan. Ik zie op internet wel aanbieders van abonnementen met combi met een laptop. De juiste aanbieding zoek ik nog…..

Wie kan me hier eens goed over inlichten en adviesen geven. Incl evt mooie aanbiedingen die andere gevonden hebben.

Alvast bedankt en alle info is welkom.

Gr Ar

• Jipke frl

Als je je abonnement opzegt vragen of ze het na afloop meteen willen omzetten in prepaid ivm nummerbehoud!

• Ar

Hoi

Ik neem aan dat je dat bedoele m.b.t. gsm2.

Maar daar willen we wel een abonnement voor terug.

Gr

• Jipke frl

Als je van provider gaat veranderen met 1 van de 2 dan kun je nooit van contract in conbtract vallen, moet je bij opzeggen abo je simkaart over laten zetten in prepaid, dan kun je bij je nieuwe preovider vragen naar nummerbehoud, als je abo is afgelopen/opgezegd en je zet niet om ben je nummer kwijt.

• zackary

klinkklare lariekoek.

je kunt altijd van contract naar contract gaan.

je sluit een nieuw abbo af en vraagt nummerbehoud aan.

de nieuwe provider vraagt aan de oude provider het nummer op, dus dit wordt automatisch gezien als een opzegging.

je hoeft zelf niets te doen, want anders ben je wel je nummer kwijt.

ik heb mijn nummer ruim 8 jaar, en ben al vier keer van provider veranderd.

• Jipke frl

Ik moest begin augustus mijn abo bij Hi opzeggen, wist ik nog niet hoe en wat verder als die 3 maanden om waren, dus heel handig dat je dan je sim om laat zetten in prepaid anders ben je wel je nummer kwijt en aangezien ik geen vaste telefoon heb is dat niet zo handig dus niks geen lariekoek of klinklare onzin…………….

• zackary

Jipke frl schreef:

>

> Ik moest begin augustus mijn abo bij Hi opzeggen, wist ik nog

> niet hoe en wat verder als die 3 maanden om waren, dus heel

> handig dat je dan je sim om laat zetten in prepaid anders ben

> je wel je nummer kwijt en aangezien ik geen vaste telefoon

> heb is dat niet zo handig.

als je het zo formuleert is dat de juiste aanpak ja.

dus niks geen lariekoek of

> klinklare onzin…………….

dit niet nee, maar zoals je het eerder formuleerde wel.

• Ar

Hoi

Ik ben weer een beetje verder.

Gsm 1 ga ik tegen de tijd verlengen met een nieuw sim only van vodafone. Dat is goedkoop en een nieuw toestel heb ik niet nodig.

Gsm 2 (van mijn vriendin) gaan we laten beeindigen.

Voor haar ga ik op zoek naar een nieuw abonnement van vodafone of kpn met laptop en evt nieuwe gsm. Maar nieuwe gsm is ook hier niet nodig maar zit er bij de meeste aanbiedingen bij.

Vooralsnog kom ik uit op een acer laptop + Motorola gsm + vodafone 27,50 waarvan 8 maanden bedrag met korting op 13 euro komt.

Misschien ik het wel mogelijk om al te bestellen en het nieuwe abonnement pas in te laten gaan na beeindiging gsm2. Als dat niet kan is dat ook niet echt een probleem. (dit nog ff uitzoeken).

Doordat de 2 huidige abonnementen op mijn naam staan, kan mijn vriendin gewoon op haar eigen naam een nieuw abonnement afsluiten bij de vodafone. Nu ik dit tik realiseer ik me gelijk dat nummer houden dan niet mogelijk is.

Ik ga hier dus verder over nadenken en zoeken.

Mocht iemand nog iets interessants weten…

Gr Ar.