tomtom n95

• ferrytail

ik wil een n95 aanschaffen deze heeft interne gps is er een bestandje te verkrijgen voor tomtom dat deze de interne gps gebruikt en niet op een externe werkt

groetz

• JeroenW

Voor zover ik weet is het nog niemand gelukt om tomtom met een interne nokia gps ontvanger aan de praat te krijgen.

• Marly

Inderdaad, TomTom ondersteunt de interne GPS-ontvanger van de Nokia 95 niet, werkt alleen met een losse GPS muis.

Route66 werkt trouwens wel met de interne ontvanger.

• Lemco

Marly heeft gelijk TomTom is al meer een jaar van mobiel navigatie afgestapt. Alleen de N80 en E61i worden nog ondersteunt. Route 66 is ook sponsor van Teleatlas die standaard op de N95 mee word geleverd. Maar personlijk vind ik TomTom veel beter dan de navigatie op de N95 zelf net als de GPS ontvager van de N95, want die is errug bagger. Je bent beter af met de externe ontvanger dan met de interne want het uithoudings vermogen is bagger van de N95, er zit een 950 mAh batteij in dus die houden het niet lang vol. Voor de rest is de N95 een goed toestel. de N95 8GB heeft een zwaadere accu mee een 1200 mAh batterij.

Lemco

• AvWijk

Inderdaad, men levert geen patches of updates voor de Ti GPS chipset voor de N95, E90, 6110 Navigator.. Officieel worden de N80 en E61 ondersteund en daar moet men het voorlopig mee doen. TomTom is (helaas) veel meer bezig met HTC devices, daar hebben ze dan ook een contract mee.Lemco schreef:

• nick

ik heb contact gehad met tomtom zij durven niet te zeggen wanneer en of de n95 bij hun in het pakket komt te zitten het is dus ff afwachten op de update

• Lemco

TomTom heeft Teleatlas overgenomen althans in die richting. Dus Misschien maar heb er een zwaar hoofd in.

Lemco

• Richie

Niet mee eens met jullie Tomtom werkt wel met een N95 8gig en zo de Intern Gps.

Hoe heb ik het voor mekaar gekregen? dat is nou de vraag.

Om de intern Gps ontvanger te laten werken met tomtom start ik eerst GMobilieXt op tot dat ik een Intern verbinding hebt met de gps, Daarna start ik Tomtom op en dat is alles. Nou werkt tomtom ook met een intern gps.

In gebruik nou 3 maand.

gr

Richie

Lemco schreef:

>

> TomTom heeft Teleatlas overgenomen althans in die richting.

> Dus Misschien maar heb er een zwaar hoofd in.

>

> Lemco

• cuba

Hoi Richie,

Wat is dit voor een programma ? Is dit standard op N95?

• Richie

tomtom werk alleen extern zeggen ze kan wel kloppen maar als je route66 of garvin opstart die wel intern werken met een intern gps en je start tomtom er bij op dan werkt de gps ook voor TT.

groeten

Richard

Deze programmas weken met intern geheugen en extern.

N95 en N95 8gig

cuba schreef:

>

> Hoi Richie,

> Wat is dit voor een programma ? Is dit standard op N95?