GSMPlaza

• Andre Enders

Op 05-09-2007 plaatsten wij bij GSMPlaza.nl een bestelling voor twee Samsung C300 toestellen en op dezelfde dag maakten wij 163,00 euro over.

Een week later, op 12-09-2007 , hadden wij de toestellen nog niet in huis en belden wij de hele dag het informatienummer van GSM Plaza, maar de lijn was de constant bezet.

Toen vulden wij op hun website een contactformulier in met de vraag waar de bestelling bleef.

Op 13-09-2007 kregen wij een e-mail dat er voor ons een “ticket” was aangemaakt. Tevens deelde men ons mee: “Wij hebben reeds 1 hier. De andere wordt morgen hier afgeleverd. U heeft morgen dan alles in huis. ”

Maar op 14-09-2007 werden er geen toestellen bij ons afgeleverd, dus meldden wij op de “ticket”: Vandaag niets ontvangen!!!

Geen reactie. We stelden de volgende vraag op de “ticket”: Nu is het 17 september en ik heb nog steeds niets ontvangen. Ik kan u telefonisch niet bereiken. U kunt twee dingen doen: ervoor zorgen dat de toestellen MORGEN 19 september bij mij worden bezorgd, zoniet kunt u mij zo spoedig mogelijk, uiterlijk MORGEN 19 september, bellen op 06………….. teneinde af te spreken dat u mijn geld terugstort.

Op 21-09-2007 kregen wij het bericht: “Naar aanleiding van u gestelde vraag in het contactonline formulier schrijven wij: Wij hebben echter maar een C300 geleverd gehad. Daarna heeft Samsung ons de C300 niet meer geleverd. Wat ik u kan aanbieden is een E380 voor de zelfde prijs aan u te leveren. ”

Op 24-09-2007 stuurden wij een e-mail naar info@gsmplaza.nl:

Eindelijk een reactie. Jammer dat jullie niet even de moeite hebben genomen mij op te bellen. Ik kan niet meer op onderstaande link reageren (mijn ticket ‘bestaat’ niet meer), vandaar dat ik op deze wijze reageer.

Hoe kan het nu zo zijn dat ik 18 dagen moet wachten op de levering van onze bestelling. Ik heb geen interesse in uw aanbod. Ik wil namelijk twee identieke toestellen. Dus verzoek ik u vriendelijk 163 euro terug te storten op mijn rekening.

Geen reactie.

Op 25-09-2007 wéér een e-mail gestuurd:

Ik stel het op prijs als u mij - op zijn minst - laat weten of u dit mailtje heeft ontvangen.

Geen reactie.

Op 27-09-2007 wéér een e-mail gestuurd:

Goedendag, u (lees GSMPlaza) heeft, ondanks mijn diverse verzoeken, niet gereageerd op mijn onderstaande mailtjes. Ik doe u het volgende voorstel:

Als GSMPlaza mijn geld van 163 euro niet heeft teruggestort vóór dinsdag 2 oktober aanstaande, kunt u van mij de volgende maatregelen verwachten:

- ik stap naar de consumentenbond

- ik stap naar de consumentenautoriteit (voor verkoop via internet, postorder en telefoon)

- ik meld alles op internet (denk aan discussiegroepen, telecomvergelijker.nl, kieskeurig.n, KPN, Debitel, Orange, T-mobile , Telfort en Vodafone enz.) over mijn ervaringen met GSMPlaza en raad een ieder af om zaken te doen met een bedrijf dat zijn verplichtingen niet nakomt.

Voor de goede orde: heb ik op 2-10-2007 mijn geld niet terugontvangen, neem ik bovenstaande maatregelen.

Op 1-10-2007 ontvingen wij het volgende bericht:

Naar aanleiding van u verzonden e-mail schrijven wij het volgende:

Ik heb de betaling voor u klaargezet. Deze zal vrijdag voor u worden uitbetaald. Echter hebben wij laatst pas de bevestiging van u gehad dat u niet een ander toestel daarvoor wilde hebben.

Het is inderdaad allemaal uiterst vervelend voor u en natuurlijk ook niet goed dat u al zo lang moet wachten.

Echter heeft ons betaalsysteem laatste tijd veel storingen gehad. Daardoor is u betaling ook blijven hangen! Wij hebben inmiddels alle storingen verholpen. U als klant zou daar natuurlijk niets van moeten werken. Helaas leven we in een geautomatiseerde samenleving.

Als er iets misgaat zijn er altijd veel partijen de dupe van.

Mocht u verder nog vragen hebben kunt u natuurlijk ten alle tijden contact met ons opnemen.

In de hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Inmiddels is het zaterdag 6-10-2007 en heeft GSMPlaza het geld nog niet teruggestort! Bovendien kun je ze alleen per mail bereiken welke ze pas dagen later beantwoorden. Telefonisch zijn ze niet bereikbaar omdat de lijn altijd bezet is (telefoon ernaast misschien). Ik wil dus iedereen die een GSM wil kopen waarschuwen: kijk uit waar je aan begint. GSMPlaza is een onderdeel van Daisycon BV. (In- en verkoop van GSM- en telecomproducten en aansluitingen op deze diensten. De in- en verkoop van computers en computertoebehoren, camera's en fietsen.) Een gewaarschuwd mens telt voor twee.

CONTACTGEGEVENS Daisycon BV

Marko Dobroschelski, directeur van Daisycon

POSTADRES

Daisycon BV

Postbus 10038

1301 AA Almere - Nederland

BEZOEKADRES

WTC Alnovum, ‘Witte toren’, 2e etage

P.J. Oudweg 5

1314 CH Almere - Nederland

TELEFOON & FAX

Telefoon: 036-5 483 770

Fax: 036-5 483 778

Daisycon BV

P.J. Oudweg 9

1314 CH ALMERE

NEDERLAND

Telefoon: 036-5483771

In- en verkoop van GSM- en telecomproducten en aansluitingen op deze diensten. De in- en verkoop van computers en computertoebehoren, camera's en fietsen.

• **josty**

altijd wel gezeik met sommige gsmwinkels…breek me de bek niet open

heb zelf al zovaak in de clinch gezeten met bepaalde webshops,dat ik voortaan wel iets meer betaal bij een goede webshop

zoiets wat jij mee hebt gemaakt is gewoon geen klanditie,je kan als bedrijf zijnde toch wel een emailtje of what so ever kunnen sturen

ze hadden notabene je gsmnummer!Hier kan ik dus zo pissed om worden

en die loze beloftes die ze toch niet waar maken vind ik al helemaal niet kunnen

Veel succes met de afhandeling

• Karin

En toch hebben wij een bestelling bij GSM plaza gehad begin dit jaar en waren wij snel en netjes geholpen. Werden zowel via de Email als sms op de hoogte gehouden van de status van bestelling.

Alleen toen mijn simkaart niet werkte, heb ik wel veel moeite moeten doen om ze te bereiken.

Dat wel.

• migros

Weer een zeikerd die over het internet anderen van zijn mening moet informeren.

Waarom ga je niet gewoon eens langs?

• Paul

Ik heb goede ervaringen met GSMtrack.nl