Afgelopen donderdag kocht ik een nieuw model Jabra bluetooth headset voor mijn N95. Bij thuiskomst en na opladen bleek de verbinding vreselijk te kraken. Ik ben meteen terug gegaan naar de winkel en kreeg een andere mee. Ook deze kraakte. Toen heb ik deze ook omgeruild voor een Jabra model dat 2x zo duur was. Ook deze kraakte! De verbinding is zó slecht dat men mij amper hoort en ik hoor de beller amper.
Vervolgens is de dure headset getest in de winkel op een Samsung GSM en daar deed ie het prima mee. Tijdens een test met een oude Nokia 6310 bleek ie óók te storen. Conclusie? Jabra en Noia gaan niet samen? Lijkt me vreemd.
Als laatste poging kocht ik een Plantronics 220 Explorer, deze móest het toch wel goed doen, en deze sloot ik aan op een N73. Ander model Nokia, ander merk bluetooth set en wat denk je? KRAAKT OOK! Ook buitenshuis, dus van storing van randapparatur in huis is geen sprake.
Wie helpt mij? Kan ik nou helemaal geen headset op m'n N95 aansluiten zonder vreselijke storingen? En nee ik heb pacemaker of andere electronische apparatuur aan me hangen…