nummerportering is misgegaan, extra kosten?

• Sheila

Ik heb in juni een gunstig geprijsd sim-only abonnement afgesloten bij KPN, mijn huidige (dure) Telfort-abonnement opgezegd en nummerbehoud aangevraagd. Mijn Telfort-abonnement zou aflopen op 31/8/2007 en portering zou plaatsvinden op 07/09/2007. Na telefonisch contact met de Service Desk Nummerbehoud van KPN op 20 juni jl zou de portering alsnog een paar dagen eerder plaatsvinden, en wel op 3 september jl.

Helaas is dit op de een of andere manier misgegaan en zou het nummer alsnog op 7 september worden omgezet. Toen ik vrijdag aan het eind van de middag zag dat omzetting nog niet was gebeurd, heb ik weer telefonisch contact opgenomen met KPN. Er bleek een invoerfout te zijn gemaakt, waardoor nummerportering in zijn geheel was geannuleerd (dus als ik niet zou hebben gebeld….). In elk geval is nummerbehoud alsnog aangevraagd en wordt het nummer naar verwachting op maandag 17 september omgezet.

Door de fout die bij KPN is gemaakt, houd ik echter wel mijn kosten bij Telfort. Ik vraag me af of dit de kosten zijn volgens mijn (inmiddels verlopen?) abonnement, of dat Telfort me (extra) hoge kosten in rekening brengt voor bellen en sms-en.

Kan iemand me hier misschien wat verder op weg helpen? (ik wil KPN aansprakelijk stellen voor de extra kosten die ik nu bij Telfort moet betalen, zeker gezien het feit dat mijn abonnement bij Telfort aanzienlijk duurder is dan het abonnement bij KPN dat ik heb afgesloten (ook al staat mijn abonnement bij KPN daar tot op het moment van portering op € 0).

Bedankt alvast!

Sheila

• Ruud

Ik vermoed dat je nu belt tegen tarieven die buiten het abonnement gelden. Je hebt immers geen abonnement meer bij Telfort, maar maakt wel gebruik van hun dienst. Bij de klantenservice van Telfort kun je dat navragen (even bellen lijkt me slimmer dan mailen). Je kunt niets aan die fout doen, dus waarschijnlijk zal KPN het verschil in kosten terugbetalen, maar het kan ook zijn dat ze dit soort dingen hebben afgedekt in hun voorwaarden.

Ruud

www.gsmacties.nl

• Sheila

Bedankt voor je reactie.

Inmiddels heb ik contact opgenomen met Telfort en mij werd verteld dat mijn abonnement (toch) doorloopt tot datum van portering. Ik ga proberen de extra kosten te verhalen op KPN. Niet geschoten is altijd mis! :-)

groet, Sheila