n73

• Annelies

hallo,

ik heb vandaag een 2dehands n73 overgenomen. nu zitten er wat stofjes onder het display. kan ik het display eraf krijgen om dit goed schoon te maken?

zijn er verder nog wat leuke foefjes met dit toestel die leuk zijn om te weten?

alvast bedankt.

• Lemco

Over display gesproken, probeer die niet open te maken, want ik weet niet of er nog garantie opzit maar anders kun je tegen de garantie wel gedag zeggen. als je het wel doet! En een maal open komt er weer sneller stof achter het glas dan wanneer je denkt. Je moet het maar nemen zoals het is. Het is immers toch nog goed leesbaar waarom zou je eraan gaan prutsen, zo verkracht je het toestel alleen maar. Nokia maakt haast geen toestellen meer met verwisselbare covers.

Lemco

• Teun

Los van garantieperikelen (wel belangrijk natuurlijk) is het frontje vrij eenvoudig te verwijderen. Ik heb zelf het (beschadigde) voorfrontje verwisseld voor een nieuw expemplaar. Dit aan de hand van het filmpje waarin dit wordt gedemonstreerd: Zie:

http://www.youtube.com/watch?v=n_jOLMEE1YY

Het was eigenlijk heel eenvoudig. Hou wel precies de volgorde aan zoals in het filmpje! (De achterzijde en de geheugenkaart en -houder eerst verwijderen hoeft eigenlijk niet). Een plat plastic voorwerp is voldoende. Ik gebruikte daarvoor een plastic wegwerpmesje. Succes!

• Lemco

Na ja ik heb het ook gezien maar ik wens je veel succes, en GOED onthouden hoe het weer in elkaar moet. En als het toestel toch ter reparatie moet probeer dan een @!#$ smoes te verzinnen om niet aangesproken te worden als ze ontdekken dat je er zelf aan hebt zitten te sleutelen!! Ik ben er geen voorstander van maar wie ben ik.

Lemco

• Teun

Het gaat in deze topic alleen over het verwijderen/vervangen van het voorfrontje (en eventueel toetsenmatje) zoals dat in het begin van het filmpje wordt getoond. Dat is een nogal simpele handeling en is dus eenvoudig te doen, zo is mijn eigen ervaring! Aan de overige demontage van het toestel, zoals dat verderop in het filmpje wordt getoond, zou ik mij ook niet wagen!