Gaat je batterij kapot als je...

• Ria

…hem te lang oplaadt?

Hij geeft geen duidelijke oplaadanimatie zoals mijn vorige mobieltje en toen hij na 2,5 uur nog steeds beweging vertoonde tussen 2 en 3 blokjes begon ik voor mijn accu te vrezen en heb de stekker er maar uitgehaald. Ik dacht dat 1 uur opladen genoeg moest zijn?

• Sip

Dat is afhankelijk van het type batterij en oplader. Je vraag is dus niet met ja of nee te beantwoorden.. De meeste GSM toestellen hebben nechter een zelfdenkende lader die stopt met laden als de batterij vol is.

• Nico

Er is bijna geen enkele gsm/batterij/lader die

je batterij kan vernielen als je 'm te lang aan de oplader

hangt.

Als de batterij vol is stopt het laden vanzelf.

• Lemco

Het is ook wel goed om je GSM door te laden, dat moest vroeger ook als je hem nieuw kocht. In de GSM's van nu zit inderdaad een software in zo dra de batterij vol is stopt de lader met laden.

Lemco

• Ruud

Ria, om welke gsm gaat het? De oplaadtijd verschilt per gsm, misschien heeft jouw gsm een wat langere oplaadtijd.

Maar je hoeft je geen zorgen te maken dat hij kapot gaat door het te lang opladen.

Ruud

www.gsmacties.nl

• DE_GEKSTE

het kan ook zo zijn dat je jebatterij te vaak op laat dusals hij noh niet leeg is

bv alshij voor de helft leeg is /vol enm jelaat hem dan elke keer op dan is hij ook niet meer 100%

• Peter

De meeste gsm's hebben een langere oplaadtijd dan een uur.

Regelmatig slechts gedeeltelijk opladen is slecht voor de accuduur.

Wanneer je de originele lader gebruikt, moet je hem opladen, tot hij aangeeft, dat de batterij vol is.

Veel mensen laden de batterij 's nachts op, dan blijft hij ook langer aan de lader zitten.

• B@rt

Peter, jij zit ‘At Work’ . Weet je baas dat je zit te internetten? :D:D:D