Mobiel internet Vodafone in het buitenland....

• Klaas

Een waarschuwing voor het gebruik van internet op je mobieltje in het buitenland is bij Vodafone zeer zeker op zijn plaats!!

Het internet op je mobiel word heel leuk aangeboden en is voor 9.50 pm ook niet extreem duur……mij werd verteld dat in combinatie met het Vodafone paspoort dit in het buitenland maar 99 eurocent per sessie extra zou kosten. Limiet aan dataverkeer was 50 mb pm.

Terug van vakantie krijg je dan de schrik van je leven als er dan een vette rekening klaar ligt van 750 Euro……voor 10 dagen internetverkeer.

Als je dan de site van Vodafone goed doorspit kom je erachter dat het internetten in het buitenland bij Vodafone 59 eurocent per 20 kb kost, in verhouding met T/mobile die 9 cent per 20 kb met je afrekent is dit extreem duur.

Als je uitrekent wat dezelfde 50 mb dataverkeer van Vodafone vanuit België of bv Frankrijk je kost dan kom je uit op 1475 Euro………

Dit soort rekeningen durft Vodafone zonder blikken of blozen te versturen en na telefonisch contact mag je het eventueel gespreid betalen……maar betalen zal je!

Het verschil tussen het gebruik van het internet op je mobiel in Nederland of in het buitenland zou nooit zo groot mogen zijn, dit is complete verneukerij!

Ook het doormiddel van slechte/verkeerde voorlichting van dit soort multinationals verneuken van de gewone man, zou strafbaar moeten zijn en moet sowieso stevig aangepakt worden.

Nu begrijp ik in ieder geval wel waarom ik geen smsje kreeg toen ik de grenzen overreed met info over eventuele kosten in het buitenland, wat ik voorheen wel kreeg met mijn pre-paid…….wat niet weet, wat niet deert, nietwaar?

Bedankt Vodafone, nog 1 jaar en 11 maanden en dan ben ik klaar met jullie!!

Grtzzzz, Klaas

• Ruud

Klaas, je bent lang niet de enige: http://gsm.prikpagina.nl/read.php?f=281&i=207345&t=207345

De Guzman heeft er uiteindelijk een schikking uitgehaald, misschien dat er bij jou ook nog wat aan de situatie valt te veranderen. Ik denk dat jij zelfs sterker staat omdat ze je aan de telefoon gemeld hebben dat het 99 cent per sessie zou zijn in het buitenland. Helemaal vergoed krijgen lijkt me een moeilijk verhaal. Misschien zouden we eens een aantal gevallen moeten samenvoegen in een artikel en dit in het nieuws brengen. Ik zou het bijvoorbeeld op onze website kunnen plaatsen en dat nieuwsbericht naar meerdere sites kunnen sturen. Misschien kunnen we zo een balletje aan het rollen brengen? Geef het maar aan als je dit wilt, dan neem ik contact met je op via e-mail (het adres wat bij info vermeld staat).

Ruud

www.gsmacties.nl

• Klaas

Na wat heen en weer gemaild en geschreven te hebben heb ik dan nu mijn geld van Vodafone terug gekregen.

Vodafone bekende geen schuld maar uit coulance vonden ze toch dat ik, in totaal bijna 1000 Euro, veel teveel had betaald.

Schuld bekennen zou natuurlijk inhouden dat er nog veel meer gedupeerden recht hadden op hun teveel betaalde buitenlandse internetkosten, dus dat zullen ze niet gauw doen.

Toch loont het dus wel om de situatie uit te leggen wat betreft hun voorlichting en ze hier dus ook op aan te spreken.

Gr, Klaas