samsung g600/se k850i/se p1i/nokia n76

• Jules

Welke van deze telefoons kan ik het beste nemen als mijn nieuwe gsm? Ik wil er foto's mee maken en op internet mee kunnen. Ik heb op dit moment een samsung e900.

Alvast bedankt.

• Marly

Dat hangt er o.a. ook vanaf, wanneer je het toestel wilt hebben, aangezien de Samsung en de SE K850i nog niet uit zijn.

Verder zijn het nogal uiteenlopende toestellen, dus je moet kijken, wat je het belangrijkst vindt.

Voor foto's zullen de Samsung en de SE K850i wel het beste zijn, de SE P1i maakt eveneens wel goede foto's, maar dit is een smartphone, met veel meer mogelijkheden, dan de andere drie.

De Nokia N76 is meer op design gericht en volgens mij, de minste van de vier, er staan nog wel een paar betere Nokia's op stapel voor de herfst.

Internetten kun je met alle vier de toestellen, dus het hangt er echt vanaf, welk toestel je zelf het beste vindt, daar kan niemand anders iets over zeggen, omdat we allemaal een andere smaak hebben ;-).

Heel belangrijk is trouwens ook, hoe een toestel in de hand ligt, hoe het aanvoelt, dat zegt vaak veel meer, dan een foto op internet of in een foldertje. Loop dus eens een winkel binnen, om ze “in het echt” te zien en te voelen, in zoverre ze al verkrijgbaar zijn.

• Lemco

De Nokia N95 (duo slider) is ook een goede optie, 5 Mpixel camera met Carl Zeiss lens, en felle LED flitser, internet wordt zowel door de provider ondersteund door bijvoorbeeld T-Mobile Web & Wal of via Wireless LAN/Wifi. De N95 bied ook nog een 16.777.216 kleuren TFT scherm met een resolutie van 240x320 en is (2.6 inch) groot. De N76 ( clamshell) is puur een design toestel, en heeft veel weg van de Motorola V3i RAZR, een magere 2.0 Mpixel camera dus verwacht van de camera in de N76 niet veel dan puur een leuke shot. De SE P1 (candybar met QWERTY toetsenbord) is vergeleken met de N95 en is om het even.

De Nokia N95 is iets minder lang maar wel iets dikker dan de Sony Ericsson P1i. Het scherm van de N95 is helderder en scherper dan de P1i. Het speciale toetsenbord van de P1i is een plus ten opzichte van het standaard keypad van N95. De camera’s ontlopen elkaar niet veel.

Tot slot heeft de N95 GPS ingebouwd en de P1i heeft een touchscreen. De strijd eindigt wat mij betreft onbeslist. Beide goede toestellen. De Samsung G600, (slider) is Samsung's 1e toestel met 5 Mpixel (want de Samsung P860 is niet in productie opgenomen) anders was het 2e 5 Mpixel toestel van Samsung geworden zijn. Maar de G600 laat zit nog wel even op zich wachten, want het toestel moet nog worden geïntroduceerd worden. Het toestel heeft ook een 5 Mpixel camera, met LED flitser. Reken maar dat de G600 rond het einde van dit jaar verkrijgbaar zal zijn. De K850i is inmiddels wel geïntroduceerd in Duitsland en zal de winnaar worden qua fotografie, met zijn 5 Mpixel met xenon flitser en verbeterde video. Het toestel heeft een automatische lenskap, De K850i word rond het 4w kwartaal van 2007 verkrijgbaar. dus nog ff geduld. Samsung heeft het ook over de G800 gehad, dat toestel heeft ook een 5 Mpixel camera met xenon flits. Nokia komt volgend jaar ook met de opvolger van N73, namelijk de Nokia N82, een betaalbare toestel met N95 functies. alleen heeft dat toestel een xenon flitser. Maar das pas in 2008, tot die tijd moet je het met de N95, Sony-Ericsson P1, en N76 doen. De K850i, G600, zijn nog niet verkrijgbaar maar tegen die tijd is er al heel veel anders moois op de markt verkrijgbaar. Voor dit jaar geen Nseries, meer alleen de N77 nog maar die is puur op DVB-H Mobile TV gericht. dat zoek je toch niet. Maar Marly heeft wel gelijk, oordeel nooit vanuit een reclame folder van telecom zaken of vanuit internet, het oogt toch anders dan in het echt. Ga naar een telecom zaak en stel je wensen aan de verkoper laat je informeren door de verkoper, en krijg het juiste toestel toegewezen wat je zoekt!!!

Veel suc66 met je zoektocht

Lemco

• Jules

Okee, nu weet ik het nog minder :). De n76 valt in ieder geval al af, denk dat ik dan maar wacht op de g600 en de k850i. 1 van die twee zal het worden.

bedankt