k750i vs 6234

• kapiteinkurk

Ik wil een nieuwe mobiele telefoon aanschaffen. Het moet een prepaid worden vanwege mijn belgedrag. Ik heb de volgende eisen: gebruiksvriendelijk, makkelijk te bedienen, goede camera voor met name foto, goede batterij, robuust. Minder belangrijk vind ik mp3 afspeelkwaliteit en internet. Ik twijfel tussen een Nokia 6234 en een SE K750i die beide bij vodafone als prepaid te koop zijn (heb al een vodafone prepaid nummer dus..). Graag ervaringen en tips van gebruikers… wat zijn voor- en nadelen van beide rekening houdende met mijn eisen?

• Michael

De k750i is inmiddels toch al wel vrij oud hoor… Ik zou zeggen lees eens wat ervaringen van beide gsm's ne besluit daaruit welk toestel je voorkeur geniet.

Michael

www.gsmervaring.nl

• kapiteinkurk

Een oud toestel hoeft niet per definitie slechter te zijn. Toen de 6234 net uitwas blonk hij uit in softwareproblemen (met name sim-problemen).. de 750i is berucht om zijn problemen met het navigatiepookje en trage software. In de tijd is hier wel eea aan verbeterd… ik ben zelf alleen nokia gewend en heb daarom een voorkeur hiervoor. Het design vind ik van beide niet optimaal maar van SE weer iets mooier. Vraag me met name af of het verschil in foto-kwaliteit (iets hogere fotoresolutie en autofocus op SE) merkbaar zal zijn…

• Marly

De kwaliteit van de foto's van de SE K750i is vele malen beter en het is een prettiger toestel in het gebruik, dan de 6234, die ook nu nog wel af en toe software-problemen heeft.

Je wil dus een Vodafone prepaid pakket met een van deze toestellen kopen ?

Dan is het m.i. ook belangrijk om te weten, dat de 6234 de Vodafone versie van de Nokia 6233 is, dus met simlock en Vodafone branded software, terwijl de Sony Ericsson K750i in het Vodafone prepaid pakket geen simlock en geen branding heeft.

Ik zou in een dergelijk geval, zonder lang na te denken, voor het simlockvrije, unbranded toestel gaan ;-).