Verzekering

• Nats

Wie o wie weet hoe dit werkt.

Mijn telefoon is verleden week per ongeluk door iemand anders in het water belandt en nu doet hij het niet meer.

Nu wordt dit geclaimed bij de WA verzekering maar ik had een telefoon met een abbo gekocht op internet.

Hoe gaat dit nu? Want ik kan geen originele aankooprekening overleggen?

Ik had de telefoon al 14 maanden (een N70)

• Sip

Het loopt via de verzekering van de andere persoon. Als je echter geen aankoopbond hebt zal het een uiterst lastige zaak worden, dit omdat er nogal vaak fraude gepleegd wordt.

Als je geluk hebt (en ze geloven je dat het toestel ca 14 maanden oud is) dan krijg je ongeveer de helft van de aanschafprijs terug.

Overigens heeft een toestelverzekering totaal geen nut. Je krijgt alleen iets uitgekeerd als ze je verrot slaan in geval van diefstal en de andere gevallen is het ook maar afwachten.

• Mx

Dat laatste dat een toestelverzekering geen nut heeft is totale onzin! Het werkt wel degelijk. Ik had een telefoon op tafel liggen ( nokia n95 ) en daar kieperde een glas cola over waardoor dat ding niet meer werkte. Verzekering opgebeld en binnen een week had ik een gloednieuwe nokia N95 voor maar 30 euro eigen risico. Toch een stuk goedkoper dan een nieuwe kopen.

• Jim

Sip kraakt graag alles af wat hem tegen zit, wen er maar vast aan…