Nokia N72 & N73 + Navigatie !

• yviera

Ik heb een vraagje over de Nokia N72 en N73. Mijn abbo loopt 25/7 af en ben al een beetje aan het kijken voor een nieuw toestel. Nu is mijn oog gevallen op deze twee toestellen! En dan zou het vooral gaan om de navigatie functie!

MAAR, waar ik niet uitkom.

Zit er een ingebouwde navigatie op of met je deze downloaden en erop zetten?

En mijn andere brandende vraag, moet je een losse reciver kopen of kan je gewoon het programma downloaden en that's it!

Hoop van harte dat je geen losse reciver moet hebben, anders loop je steeds met 2 dingen rond.

Hopelijk kunnen jullie me helpen!

Groetjes yviera

• Lemco

Je zult hoe dan ook met 2 dingen rond moeten lopen, A met de GPS ontvanger en B met de telefoon zelf. Navigatie zit niet in beide toestellen ingebouwd, je kunt dan TomTom of Route 66 navigatie aanschaffen. die installeren en klaar is kees. Maar met 2 dingen blijf je rond lopen, of je moet de peperdure N95 aanschaffen die heeft wel een ingebouwde GPS-ontvanger en ingebouwde navigatie systeem.

Lemco

• yviera

Okey, dank je welvoor de info, hier heb ik wel wat aan!

Denk dat ik dan voor de N73 ga, ziet er iets mooier uit dan de N72!

• Lemco

Is ook veel betere keuze, De N72 is een kopie van de N70 waarvan de N73 weer de opvolger van is. Naast navigatie systeem, heeft de N73 ook een goede 3.2 Mpixel camera met autofocus, en Carl Zeiss Tessar Opticus lens. Je hoeft ook niet bang te zijn dat de camera onverwacht geactiveerd word terwijl hij in je broekzak zit, wat bij de N70/N72 wel het geval is. Je hebt ook een lekker groot QVGA TFT kleurenscherm dat 262.144 kleuren bevatten in de resolutie van 240x320 pixels. Dus alles zal dan ook duidelijk weergeven worden bij het navigeren. Je hebt ook stereo speakers bij de N73 dus de sound komt beter tot zijn recht dan de N70/N72. Kortom de N73 is veel completer dan de N70/N72 terwijl de N72 het instap model is van de Nokia Nseries heb je een perfecte keuze gemaakt. Kortom een pracht toestel. In het pakker zit:

- Toestel

- Batterij 3.7 V

- Oplader

- Stereo headset

- Schoonmaak doekje

- Koord

- DKU-5 Datakabel

- Nederlandse handleiding en Quickstart manual

- Franse handleiding en Quickstart manual

- Software CD met daarop Nokia PC Suite

TomTom vind ik persoonlijk 1 van de beste navigatie pakketten maar die keuze ligt bij jou. Het pakket word niet meegeleverd met N73, dat moet je nog apart erbij kopen. en daar zit ook weer een geheugenkaart in met voor geïnstalleerde navigatie software + GPS-ontvanger. Vraag aan de verkoper voor tekst en uitleg!

De N73 is ook in Music Edtion die is in het zwart, in Pink, en Godfarther Edition (beperkt leverbaar) Veel su6 met je aankoop en laat weten hoe het toestel je bevalt

Lemco