my sagem 300C

• anijs

Ik weet niet zoveel van mobiele telefoons maar ben al een eind op weg dankzij deze startpagina. Ik heb nog nooit eentje gekocht maar nu komt dan de tijd dat ik wel eentje moet aanschaffen. Ik heb al een sim-only abonnement gevonden van 7,95 voor 300 belminuten p/m bij Telfort. SMS-en doe ik niet. Ik heb een telefoon alleen nodig om te bellen. En fotograferen vind ik een leuke extra gadget. De rest kan me gestolen worden.

Nu heb ik deze telefoon gevonden:

http://www.gsmhelpdesk.nl/news.php

Weten jullie iets van voor-nadelen?

Tips?

Ik hoor het graag.

• GSM Helpdesk Nederland

Sagem maakt op de eerste plaats gewoon “simpele” telefoons, met niet al te veel toeters en bellen. De My 300c zou dus een goed toestel zijn om mee te beginnen. Sagem is daarnaast momenteel het “minst gerepareerde merk” wat aangeeft dat de kwaliteit van de toestellen goed is.

De Sagem My 300c is een leuk toestelletje, lekker compact. De kwaliteit van de camera is redelijk (leuk voor snelle snap-shots), maar verwacht natuurlijk geen digitale-camera kwaliteit.

Ik heb het toestel zelf op 3GSM in Barcelona in mijn handen gehad. Hier kun je eventueel foto's en het artikel terug vinden: http://www.gsmhelpdesk.nl/read.php?id=1384

Groetjes,

Tim Wijkman

www.gsmhelpdesk.nl

• anijs

Hoi Tim,

bedankt voor je snelle en uitgebreide reactie. Het lijkt me zo nog steeds wel geschikt voor mij (-n gebruik).

Ik begrijp dat het een prepaid toestel is? Nu heb ik een goed abonnement gevonden dat ik voordeliger vind dan prepaid kaarten, is dat nog te gebruiken dan of wordt het nu ingewikkeld??

Bedankt alvast voor het antwoord.

• anijs

Hoi, hier nog een vraag:

nu ik het geschikte toestel gevonden heb op internet weet ik nog niet waar ik de prijs ervan kan vinden en in welke winkel het te koop is. Ik kan via google ook geen antwoorden vinden.

Hoe kom ik hierachter?

• GSM Helpdesk Nederland

Het toestel is officiëel bedoeld inderdaad voor de prepaid markt en wordt voornamelijk verkocht in prepaid pakketten. Los wordt het toestel ook verkocht, maar dan is het vaak duurder dan wanneer je hem in een prepaid pakketje koopt.

Je kunt eens kijken op www.telecomvergelijker.nl of je met de zoekmachine daar winkels kunt vinden die het toestel hebben.

Wist je trouwens dat wanneer je een abonnement afsluit (niet sim-only) je vaak ook toestellen gratis uit kunt zoeken? Je bent dan wel wat meer per maand kwijt (omdat je bij sim-only de korting op je toestel in korting op je belbundel krijgt).

Groetjes,

Tim Wijkman

www.gsmhelpdesk.nl

• Marly

Toestellen, die hoofdzakelijk voor gebruik in prepaid pakketten geproduceerd worden, zijn vaak niet of nauwelijks, als los simlockvrij toestel te vinden. Dit geld bijv. voor veel Sagems en Alcatels (allebei merken met uitstekende prijs/kwaliteit verhouding).

Je kunt, m.b.v. www.telecomvergelijker.nl of www.kieskeurig.nl de webwinkels op eventuele verkrijgbaarheid doorzoeken, als dit toestel tenminste in hun database staat.

Mogelijk is het praktischer, andersom te zoeken : kijk eerst, welke toestellen verkrijbaar zijn en tegen welke prijs (betrek daarbij ook de webwinkels, de keus is daar veel groter) en zoek er dan eentje uit, die je bevalt.

Een optie is ook, een prepaid toestel te kopen en dit simlockvrij te laten maken. Vraag in dat geval, voor je het toestel koopt, eerst aan de unlocker, waar je de telefoon simlockvrij wilt laten maken, of hij het betreffende toestel al kan unlocken, bij nieuwere modellen duurt het vaak enkele maanden, voordat dit kan, zolang zit je dan met een onbruikbaar toestel.

• anijs

Hoi Marly,

hartelijk dank voor je antwoord.

Ik vind het moeilijk om een geschikte gsm te vinden. Ten eerste omdat ik al die termen niet eens begrijp (ik weet alleen dat ik wil bellen en gebeld worden) en ten tweede omdat het aanbod zo groot is. Overal worden de technische snufjes uitgelegd maar ik wil weten of het apparaat nog heel blijft als ik het per ongeluk een keer laat vallen. Maar goed, we zoeken verder.

• Marly

Heb trouwens zelf eens op internet gezocht, maar kan nergens een Sagem met die naam vinden, hoewel de my c serie me op zich wel bekend is, heb er zelfs ooit nog eentje gehad.

Wat is de precieze type-aanduiding van dit toestel ?

• Marly

Helaas kun je hier je posts niet editen, maar ik heb hem gevonden : de precieze type-aanduiding is : Sagem MY 300C.

Het toestel wel aangekondigd, maar vermoedelijk nog niet uit.

• anijs

Hoi,

ik ben vandaag in enkele telefoonzaken geweest.

Na 2 winkels heb niet meer om hulp gevraagd want het was totaal chaotisch en onduidelijk (en onhandig met zo'n jonge knul die niet snapt dat ik het niet snap). Ik heb verschillende toestellen bekeken en ik ga kiezen tussen:

- sagem my 300c (als die ooit uitkomt en los te koop is) (en als het unlocken snel kan)

- sagem my 700x

- nokia 7373

- LG KE800 platinum

- LG KG800 red wine

- Motorola PEBL

- SonyEricsson Z610i

Bij de keuze let ik op (1) degelijkheid; (2) design (3) makkelijk toetsenbord.

Gelukkig heb ik geen haast. En kom ik dankzij deze pagina wel achter alle antwoorden.