opzeggen Telfort, misschien een dag te laat, wat nu?

• Sheila

Mijn 2-jarige Telfort abonnement is ingegaan op 31/08/2005. Vandaag kom ik er tot mijn grote schrik achter dat ivm de opzegtermijn van 3 maanden de opzegging daar vandaag (volgens mij) binnen had moeten zijn. Bij het inloggen op de site werd steeds maar aangegeven dat ik pas 3 maanden voor de einddatum van het abonnement eventueel kon verlengen, dus daar werd ik mee in de verwarring gebracht. Ik heb vanmiddag een opzegbrief per expresse verstuurd (is er gegarandeerd morgen) en ook de brief gescand en per fax verstuurd.

Is dat voldoende om de opzegging (alsnog) te realiseren of zit ik er straks weer twee jaar aan vast? (wil niet bij Telfort blijven).

Iemand een idee?

groet, Sheila

• Niels

Niks aan de hand.

Dag later binnen is dag later einde contract.

dan zou het 1 september worden ipv 31 augustus!

niks om je druk om over te maken!

• GSM Helpdesk Nederland

Een dag later maakt in principe niet zoveel uit. Ze kijken niet op één dag. Gewoon in je opzegbrief eisen dat je per einde contract op 31 augustus je contract op wil laten heffen. 3 maanden is méér dan tijd genoeg om dat voor die tijd in orde te maken lijkt mij.

Groetjes,

Tim Wijkman

www.gsmhelpdesk.nl

• Oneeye67

Geen probleem, je hebt ooit een contract getekend voor 2 jaar.

Daarna word je contract stilzwijgend per maand verlengd, dus ben je te laat met opzeggen kan het je hooguit 1 maand extra kosten.

Pas wanneer je je contract gaat verlengen dan gaat weer de nieuwe cyclus in….

maw. zonde van t geld wat je aan je express brief hebt gespendeerd….

Mvg. Miros

• WillemT.

Ja ze volstaan met een gewoon briefje, wel even een kopietje maken als bewijs.

• Sheila

Bedankt voor de reacties! :-)

Telfort heeft de brief op 31 mei ontvangen, op 1 juni ontving ik een (standaard-)sms dat zij binnen twee weken op mijn brief terugkomen. Ga ervan uit dat het goed gaat. Laat mijn nummer per eind augustus porteren naar KPN en aangezien Telfort en KPN samenwerken, komt het vast goed!

groet,

Sheila

• Sheila

Uiteindelijk van Telfort een bevestiging ontvangen met de mededeling dat het abonnement per 5 september zou worden beëindigd (zij rekenen een aantal dagen verwerkingstijd). Heb hierop gereageerd en uit coulance is Telfort bereid het abonnement alsnog per 31/8 te beëindigen. Helemaal goed geregeld dacht ik, totdat ik van KPN een brief kreeg dat mijn huidige nummer pas geporteerd wordt op 7 september (dus een week een ander nummer). Zou ik dit nog kunnen vervroegen?

groet, Sheila

• WillemT.

Lekker rustig toch een week geen telefoontjes?