aanschaf nieuwe gsm

• jolanda

ik ben op zoek naar een nieuwe mobiel. ik ben aan het kijken op internet, maar ik zie eigenlijk door de bomen het bos niet meer! kan iemand mijn misschien advies geven welke mobiel het meest geschikt is in mijn situatie.

mobiel moet niet te groot zijn

er moet een agenda opzitten

en wat heel belangrijk is, dat ik mijn adressenbestand erin op kan slaan, de meeste mobieltjes kun je alleen de naam en het tel nr opslaan, maar ik wil alles erin opslaan. straat huisnr postcode woonplts telefoonnrs email etc..

verder heb ik het liefst dat de datum tijd aanduiding op de voorkant te zien is.

Wie kan mij helpen?

• Marly

Voor het meest uitgebreide adressenbestand moet je bij een smartphone zijn,die zijn heus niet allemaal groot.

HTC heeft enkele modellen met Windows Mobile OS, die niet groter zijn, dan een gewone telefoon, als je ook een Windows pc hebt, kun je adressenbestand e.d. heel makkelijk syncroniseren.

De oudere modellen van HTC zijn bekend onder de merknamen i-mate en Qtek en tevens zijn de de SPV's van Orange, de SDA, MDA en andere smartphones van T-Mobile en de VDA van Vodafone ook van deze fabrikant.

Een agenda hebben de meeste “gewone” telefoons ook wel, maar bij een smartphone heeft die meer opties.

• jolanda

dank je wel voor de tips! het zijn voor mij een beetje onbekende termen, maar ik ga er even mee aan de slag.

• Lemco

Yup, bij een smartphone kun je al gouw, Naam, Achternaam, e-mail adressen, internet adressen, bedrijf, Mobiel nr, vaste telefoon nr, Adressen, Woonplaats, en verjaardag, en meer. Naast de Orange SPV, Vodafone VDA, T-Mobile MDA en de HTC toestellen is er ook een SE P990i, of de Nokia Nseries en Eseries toestellen.

Maar de telefoons van nu kunnen al veel meer aan een contact worden gehangen dan naam en 06.

Ik heb de Nokia N95 en daar zit een goede agendafunctie in, en ik kan het volgende invoeren:

Voornaam, Achternaam, Mobiel, Telefoon, E-mail, Video-omroep, Semafoon, Internettelefoon, Push to Talk, Bedrijf, Functie, Synchronisatie, behoren tot de standaard invoer modus. Ik kan daarbij ook nog details toevoegen zoals:

Titel, Tweede naam, Achtervoegsel, Bijnaam, Mobiel (privé, thuis of werk) Telefoon (privé, thuis of werk) Email, (privé, thuis of werk) Autotelefoon, Video -omroep (privé, thuis of werk) Fax (privé, thuis of werk) Semafoon, DTMF, Internettelefoon (privé, tuis of werk) Push2Talk Weergave delen, SIP, Afdeling, Naam assistent, Nummer assistent, Partner Kinderen, Webadres (privé, tuis of werk) Adres (privé, tuis of werk), Verjaardag, Gedenkendag en Notitie.

Plus kun je nog een Thumbnail (afbeelding of logo) invoeren. Dit geld voor iedere contact.

Op een PDA, Pocket PC of smartphone kun je ook makkelijk navigatie installeren.

Bekijk anders GSM Helpdesk Nederland www.gsmhelpdesk.nl

Of NieuweMobiel.NL

Lemco

• JeroenW

Is nogal een lijst he?

Wist je trouwens dat Vodafone UK 'm zonder internet telefonie mogelijk levert?

• jolanda

ik ga geloof ik maar voor de nokia e61 is wel een goede denk ik! bedankt voor jullie reactie's

• Lemco

Een goed keuze de Nokia E61 is zakelijk gericht met een 16.000.000 kleurenscherm en volledig toetsen bord. Het toestel heeft geen camera achterop dus geen foto's maken, aangezien dat men dat ook liever niet heeft in het bedrijfsleven. De Nokia E61i is inmiddels ook verkrijgbaar, hij is de opvolger van de E61, de E61i is in zilver en mokka kleuren, heeft een kleine wijziging gekregen aan het toetsenbord en voor diegenen die wel een zakelijk toestel willen hebben maar toch een camera willen heeft Nokia in de E61i een 2 megapixel camera ingebouwd. Verder heeft de E61i MicroSD geheugenkaartjes en de E61 MiniSD, de E61i is 6gr. zwaarder dan de E61 maar dat merk je eigenlijk heel weinig van. Verder is de E61i een Quad-band toestel (bereikbaar over alle 5 continenten) en de E61 is tri-band toestel. de E61i heeft een stand-by tijd van 400 uur en een beltijd van 540 minuten , terwijl de E61 een standbytijd heeft van 264 uur en beltijd van 420 minuten. Verder zijn het allebei pracht toestellen, alleen de E61i heeft iets meer mogelijkheden en is wat nieuwer.

Lemco

• jolanda

ik heb het toestel besteld (nokia e61), hoop hem over een dag of 3 a 4 in huis te hebben.ik kan niet wachten. (zijn altijd van die leuke speledingetjes haha).Ik heb de e61i ook zien staan inderdaad, hij is alleen een flink stuk duurder.Ik heb nu ook een toestel met camera (lg lime c3380) en eigenlijk gebruik ik de camera nooit.Aangezien ik hem gewoon voor prive doeleinden gebruik, en dus geen zakelijk toestel van mijn baas krijg, heb ik maar gekozen voor de e61.

• renate

Hallo,

Goede keuze, hoop dan ook dat je tevreden bent met het toestel. Kennissen van mij hebben deze ook, ik zelf heb vanwege het hanteren gekozen voor de Nokia n73.

Veel plezier met het toestel.

Groet,

• Lemco

Ik heb de E61 en E61i zelf ook gezien en het is echt meer op pure zakelijke markt gericht, eigenlijk de hele Nokia Eseries (E50 E60 E61 E61i, E65 E70, en E90 Communicator) Dan heb je over Push/Instant E-mail Wireless LAN/Wifi 802,11/b/e/g. Een uitgebreide agenda en de meeste Eseries hebben geen camera vanwege dan men dat liever niet heeft. Alleen de E50 en E61i en E90 Communicator hebben een camera. De Nseries is gericht op de consumenten markt met ongelofelijke camera prestaties, en muziek prestaties. Ikzelf heb de Nokia N95 de computer opnieuw uitgevonden. Die ook als camera/camcorder zijn mannetje staat, of als navigatiesysteem, muziekspeler en PDA doen vervangen. De N95 topmodel uit de Nseries en de E90 top model uit de Eseries onderscheiden niets alles wat de E90 kan, kan de N95 ook, het is een kwestie van software overzetten en klaar is kees. Je betaalt er wel wat voor maar de N95 is zijn geld meer dan waard. Maar jij hebt de E60 besteld dus veel plezier, ook SMS of E-mail invoeren zal geen straf zijn.

Lemco