Probleem 1:
Ik beschik over een HP Ipaq 6910 pocketPC waar ik zakelijk gebruik van maak. Dit is icm een Telfort abbo met een 1GB databundel via het Telfort Edge netwerk. Telfort stapt over op KPN en dus gaat Edge netwerk eruit, en UMTS erin. Pas vandaag werd ik per brief op de hoogte gesteld van deze ontwikkeling, die 10-15 mei 07 wordt ingevoerd.
Het toestel wat ik voor veel geld heb gekocht, is nu niet meer met de databundel bruikbaar, aanegzien het geen umts ondersteund. Telfort zegt simpel
kijk op onze website voor een aanbieding met een nieuw UMTS toestel, maar geen enkel toestel is goed voor mijn werkzaamheden en buiten dat ben ik nog langf niet aan vervanging toe. Derhalve denk ik het contract te ontbinden omdat Telfort haar verplichtingen niet kan nakomen. Voorts zijn er dan problemen te verwachten in verband met de contracts beindiging en het overnemen van het telefoonnummer door een andere provider. Hoe is eea goed te regelen?
Probleem 2 met Telfort:
Begin januari dit jaar kreeg ik ineens een spookfactuur binnen. Bedragen van 2005 en 2006 die mij zeer vreemd voorkwamen, dit was echt een spookfactuur. Alle juiste facturen over de periodes zijn allemaal netjes betaald. Ik heb hierover gebeld met de klantenservice en die bevestigde mij een spookfacturatie. De factuur moest ik laten terugboeken door de bank, en vervolgens na twee weken ontving ik een aanmaning voor deze factuur.
Opnieuw gebeld met de klantenservice, meldde mji dat er vergeten was intern een creditfactuur op te maken. Geen probleem, ik hoefde me nergens zorgen om te maken. Vervolgens eergistere ineens blokkade van telefoon. Geblokkeerd en ingebrekestelling in de bus!
Dit slaat echt nergens op, ze beloven van alles, vervolgens wordt je om een onterechte factuur keihard geblokeerd! Uitzoeken willen ze niet kennelijk, want je krijgt de standaard reacties, wordt aan gewerkt etc. etc.