Telfort GPRS

• Peter

Ik heb een abo bij Telfort met een mobiel internetbundel van 5 mb Vandaag een brief gekregen van Telfort dat ik word overgezet op het KPN netwerk. Als ik nu op het KPN netwerk zit doet mijn GPRS het niet meer (deed het altijd wel tot afgelopen weekend. Als ik mijn toestel weer op Telfort zet doet GPRS het weer wel. Al een paar keer met de klantenservice gebeld en krijg steeds iets anders te horen. Nu schijnt dat als je overgezet bent op het KPN netwerk en als een een internetbundel hebt, dat je dan niet meer met GPRS kunt internetten. Je kunt dan een andere telefoon kopen met UMTS en zo wordt je lekker op kosten gejaagd. Klantenservice van Telfort beweerd dat KPN geen GPRS heeft. Heeft iemand al ervaring met een internetbundel die is overgezet op het KPN netwerk en kun je dan met je bundel gewoon internetten via GPRS. Ik heb overigens een Nokia 6230i.

• Wouter

Hai Peter,

Voor mij hetzelfde verhaal.

Ik maak zakelijk gebruik van de 1GB databundel icm met mijn HP Ipaq 6910.

Deze is niet geschikit voor umts, en ik gebruikte dan ook edge netwerk van Telfort.

Helaas, ze stappen naar KPN en dus moet ik maar een nieuwe tel. gaan kopen?

Denk het niet…

Ze hebben toch echt een probleem aangezien ze hun contractuele verplichtingen niet na gaat komen jegens de klanten zonder umts toestel. Buiten dat maak ik zakelijk gebruik van de bundel en lijd ik schade door het niet kunnen gebruiken van de bundel. Dus gaan ze toch echt een behoorlijk probleem krijgen!

• Jim

Klanten van Telfort kunnen op het netwerk van KPN gewoon gebruik maken van GRPS. Mocht je dit niet aan de praat krijgen, loop even langs een winkel om alles na te laten kijken. De GRPS instellingen in je toestel zouden gewoon hetzelfde moeten blijven, maar mogelijk staat er op het netwerk iets niet helemaal goed na de overstap.

Ik zou graag willen weten wie jullie verteld heeft dat je geen gebruik kunt maken van GRPS op het KPN netwerk. Laat mij even een emailtje sturen naar jullie, ik ga niet mijn email adres hier op het forum plaatsen :)

• peter

Dit is mij verteld door een medewerkster van de klantenservice van Telfort. Ik belde naar Telfort omdat ik mijn toestel alvast handmatig op het KPN netwerk heb gezet. Dit omdat dit direct moest volgens de brief die ik van Telfort kreeg. Mijn GPRS doet het niet meer als ik op het KPN netwerk zit en wel als ik naar het Telfort netwerk terug ga. Het vreemde is dat ik al weken op het KPN netwerk zat en dat GPRS het gewoon deed, tot afgelopen weekend. Dus dan maar de klantenservice bellen. Die mevrouw ( stom vergeten haar naam te vragen) vertelde mij dat ik een ander toestel moet kopen omdat het KPN netwerk geen GPRS heeft maar alleen UMTS en aangezien ik geen UMTS toestel heb moet ik dus een andere kopen. Dit verhaal leek mij en beetje raar omdat KPN toch ook gewoon GPRS heeft. Ik was dus al van plan om, nadat ik ben overgezet (van 10 tot 15 mei) even naar een Telfort winkel te gaan omdat ik bang ben dat die mevrouw van de klantenservice er naast zit, hoewel ze stug vol bleef houden dat het zo is.

• Marly

Dat verhaal van die mevrouw van de klantenservice slaat op het gebruik van EDGE, niet GPRS.

KPN heeft vanzelfsprekend GPRS, maar geen EDGE.

EDGE-gebruikers van Telfort kunnen nu gebruik maken van het UMTS-netwerk van KPN, maar dan moeten ze uiteraard een UMTS-geschikt toestel hebben.

• Jim

EDGE heeft KPN niet, GPRS natuurlijk wel.

Mocht je het niet aan de praat krijgen loop even langs bij een winkel van Telfort.

• Peter

GPRS werkt weer.

Toch maar een mail gestuurd naar de klantenservice en probleem weer verteld. Nu kreeg ik als antwoord om de internetinstellingen te veranderen van GPRS naar GMS. Het schijnt volgens de handleiding bij een nokia 7230i zo te zijn dat GPRS staat voor EDGE en dat heeft KPN niet. Nadat ik deze instelling heb veranderd werkt mijn GPRS weer en ik hoop dat dit zo blijft.