Beste Prikkers,
Ik ben op zoek naar een nieuwe mobiel wie weet er meer van om de verschillen uit te leggen ik wil of de N95 van Nokia of de Samsung U600 iemand ervaring mee?
Hey Hallo,
Ik heb sinds kort de N95, en het is een super toestel. Alles zit erop wat maar te wensen valt. De N95 heeft een erg goede 5 Mpixel camera, deze camera heeft ook een goede autofocus en pas zijn ideale stand perfect aan. Zelfs als je ‘m helemaal in hebt gezoomd zie je geen pixels. Ook het beeldscherm is errug verbluffend, 16.777.216 kleuren komen helemaal tot hun recht en zelfs filmpjes op e N95 bekijken is geen straf. Zelfs de video is een goede video 640x480 pixels en kraak helder. Het toestel is ook razend snel in opslaan, downloaden, en verzenden, 384 MB per seconden, in ieder geval tig keer sneller dan de N80, en N73 eigenlijk de snelste smartphone van Nokia. Het toestel is ook lekker licht voor zijn grote, hij ligt ook lekker in de hand. De N95 is 1 van de betere Nokia die een goed schuifmechanisme heeft, in ieder geval beter dan die van de 6280/6288, N80, N80i, of E65. Wat de N95 ook bijzonder maakt dat het een duo slider is, iets waar je géén 2e van tegenkomt. Wat wel jammer is dat de N95 snel leeg is, het toestel houd het geen week vol eerder een dag, en met erg zuinig gebruik lukt het om 2 dagen uit te houden, maar dan moet ie echt weer aan de lader. Je doet er niets aan het toestel heeft sowieso 3 antennes en asociaal veel opties, en dan word er nog steeds een 950 mAh batterij in zo’n toestel geplaatst. Het is dan ook raadzaam om de reislader overal mee naar toe te nemen, en een extra accu aan te schaffen. Maar verder is de N95 erg compleet, ziek gewoon. Iedereen weet dat de N95 aan de onderkant een USB aansluiting heeft maar je kunt 'm daar niet mee opladen, het werkt niet als de iPod waar je muziek exporteert en laden tegelijk. Bij Nokia is een of het ander. Hij is jammerg genoeg wel erg prijzig, maar dan heb je wel iets wan voorlopig niet ieder, heeft. Ik ben er tenminste erg tevreden over. Wat ik wel belachelijk vind is dat je moet betalen om van A naar B te mogen navigeren. Maar dat is een oplosbaar probleem. Ik zie de N95 als koning Nokia van alle Nokia toestellen, en de N95 mag uitgekozen als toestel va het jaar 2007, ondanks de N76 en N77 nog uit moeten komen, is de N95 het meest complete toestellen voor de consument. Nokia heeft met de N95 weer een mooi stuk techniek op de markt gebracht, en met de N95 moeten ze voorlopig de concurrentie van zich af te schudden!! Want er is nog geen fabrikant die het heeft gepresteerd om zoveel techniek in een klein jasje te stoppen.
Lemco
Lemco,
Dank je voor je uitgebriede uitleg, zat ook te twijfelen tussen de N95 of de N73 (me zwager heeft m) of de Samsung U 600, heb zelf op t moment de KRZAR van Motorola.
De U 600 valt af gisteren gezien bij een collega ding is verbluffend mooi maar heeft touchtscreen, dat had me Samsung E 900 ook en ik vind het zwaar irri vooral met die dikke vingers van me….
De N 73 zit ik aan te twijfelen, lees dat de navigatie toets snel afbreekt, plus hij heeft geen wifi/wlan….kan k m thuis nie aansluiten op me draadloos i-net.
Nu heeft tot me groote verbazing me vrouwtje ingestemd met de aanschaf van de N95 incl bijbetaling van bijna 300 euri bij me abbo…..pfffff…vrouwen soms snap je ze helemaal niet hahahhahahaha….
Grtzzzz…Oneeye
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?