GSM staat aan, en heeft bereik, maar ................

• Sip

Bellers horen veelvuldig de kreet “Deze mobile telefoon is op dit moment niet bereikbaar, probeer het later nog eens”. Is er iemand die weet waarom er geen verbinding tot stand komt?

Dus nogmaals er is wel bereik volgens het antennesignaalop de display, maar er komt geen verbinding. Ook is het niet een kwestie van een verkeerde SIM kaart, het moet puur een stioring zijn tussen GSM en relais van de provider.

• Peter de G.

Deze kreet hoor je vaak als degene die je probeert te bellen zijn/haar telefoon uit heeft staan of dat hij/zij ergens is waar inderdaad geen bereik is. Meestal het eerste.

• Sip

Niet goed gelezen. Er is WEL bereik en de telefooon staat WEL aan.

• Peter de G.

Hoe weet je dan dat die telefoon wel aan staat?

• Sip

Even via ander nummer bellen.

• Peter de G.

Ik had het vaak bij Debitel/KPN dat ik dat bandje hoorde en toen stond inderdaad de desbetreffende telefoon uit ook toen ik via de vaste lijn probeerde te bellen. Misschien ligt het aan jouw provider. De mijne is trouwens Vodafone.

• Sip

De telefoon staat aan.

• Peter de G.

Ik bedoelde in mijn geval stond de telefoon uit.

Misschien iets voor Lemco of Zackary?

• Marly

Als het toestel, waar naartoe gebeld wordt, aanstaat en ook bereik heeft, ligt het mogelijk aan het netwerk.

Je hebt niet toevallig Telfort ?

• Sip

Nee T mobile maar ik denk niet dat het aan de profider op zich ligt. Mogelijk een overbelasting van het netwerk ter plaatse, maar zou graag zekerheid willen hebben.