beste camera

• jacob

wie weet welke mobiel momenteel de beste digitale fotocamera heeft?

dus 2megapix of meer.

• edwin

Ik heb de SE800I en de camera bevalt mij super.

• Sip

Als je spreekt over de minst slechte dan is er een type van Nokia en een type van LG zie voor vergelijkingstesten

www.lesnumeriques.com/duels.php?ty=1&ma1=31&mo1=255&p1=1450&ma2=24&m%20o2=165&p2=711&ph=2

• Lemco

Beste digitale camera, voor foto's dan is het wel de Sony Ericsson K800i, dit toestel heeft een 3.2 Mpixel camera, met autofocus, best pics, en xenon flitser. Later rond het 2e kwartaal komt de Sony-Ericsson K810i, met dezelfde specificaties, als de K800i. En halverwege dit jaar komt de Sony-Ericsson K850i met een 5 Mpixel camera en een verbeterde video functie. Voor filmen met je GSM ben je beter af met de Nokia N93 of N93i en de N95 die toestellen hebben een video resolutie van 640x480 pixels.

Lemco

• JeroenW

Features maken geen goede foto's.

• Lemco

wat vind jij dan een goede camera in een GSM Jeroen?

Lemco

• Marly

Nou, ik heet niet Jeroen ;-), maar ik denk, dat ik wel begrijp, wat hij bedoelt.

Je moet weten, hoe je een goede foto maakt, de twee belangrijkste dingen hierbij zijn : goede lichtverhoudingen (heel erg belangrijk voor de weinig lichtsterke lensjes in een gsm) en het toestel vooral niet bewegen ! Door het lichte gewicht drukt men n.l. bij het indrukken van het knopje onwillekeurig het toestel naar beneden, resultaat : bewegingsonscherpte bij alle opnames.

Dit komt eveneens voor bij de doorgaans ook lichte digitale compactcamera's, als men echt geen vaste hand heeft, kan men de zelfontspanner gebruiken.

Foto's uit een gsm zijn nooit zo goed, dan die, gemaakt met een echte camera, ze worden wel steeds beter, maar echte camera's ook. Het is echter wel heel prettig, dat er intussen een aantal gsm's zijn, waar je wel een behoorlijke foto mee kunt maken, je “echte” camera heb je immers niet altijd bij je.

Met een SE K800i kun je idd, als je weet, wat je doet, heel behoorlijke foto's maken, maar dat kon met de 2 mp-camera's met autofocus van de K750i/W800i ook al.

Deze hele megapixel-race is (ook bij veel digitale camera's) trouwens belachelijk, wat heb je aan steeds grotere foto's, bij een simpel lensje van een gsm ? Ook de Carl Zeiss lenzen, van de nieuwere Nokia's zijn alleen maar een naam, leuk voor de marketing, ze verhogen de kwaliteit niet.

Zo vallen de eerste foto's, gemaakt door eigenaren van de nieuwe N95, flink tegen.

Deze mensen geloven ook, dat je je met een 5 mp camera in je telefoon, niet hoeft te bekommeren om licht, beweging, compositie, instellingen, e.d., nee, je richt gewoon op iets, “klik” en je hebt een prachtige foto, niet dus !

• Lemco

Geeft niet Marly, Ik denk ook dat je gelijk hebt een GSM is ook eigenlijk bedoeld om mee te bellen en gebelt te worden en de rest is bijzaak, meer niet. Maar omdat Jacob het vraagt geeft ik zo duidelijk mogelijk goed antwoord op zijn vraag, en dan kom je uiteindelijk bij de Cyber Shot toestellen van SE uit. Nee een GSM is en blijft een GSM, en zal de gewone digitale camera's van Canon, Olympus, Panasonic, nooit verslaan ondanks het gat steeds kleiner wordt. En laat de spiegelreflexcamera maar helemaal links liggen want die maken ook ongelofelijk goede foto's. Een GSM is het leuk om foto's te maken maar dan om te laten zien, nou en dat zelfde geintje kun je ook met een gewone digitale camera of spiegelreflexcamera ook doen. Dus die vlieger gaat ook niet meer op. Bij de N95 zie ik dat mensen zo weinig mogelijk willen meenemen, maar tegelijkertijd ook wel alles bij hun willen dragen maar dan in 1 compact apparaat. Ik heb de N95 mogen uitesten maar je kunt al gouw zien dat je met een GSM te maken hebt, laat je de camera van de N95 even links liggen dan is het een ideale vervanger voor je PC, en dat is iets wat een gewone camera niet kan.

Lemco

• JeroenW

Nou, om eerlijk te zijn, van de N73 zie ik de laatste tijd de beste foto's.

Maar……

Dat kan natuurlijk ook liggen aan het soort mensen wat die telefoon koopt en/of het soort mensen wat de moeite neemt om wat te publiceren.

Wat ik van SE vaak zie zijn van die typische “kijk, 3 zatte koppen in een slecht verlichte bar” foto's. En omdat dat soort foto's niet aandachtig zijn genomen onder slechte omstandigheden is het resultaat ernaar.

Wel aardig in deze context zijn:

http://www.flickr.com/cameras/nokia/

http://www.flickr.com/cameras/sonyericsson/

http://www.flickr.com/cameras/motorola/

• Sip

Als je de moeite genomen had om even de vergelijkingstest op te zoeken (zie eerdere posting) van de sony k800i en de LG kg 920 dan had je niet verteld dat de sony goed foto's maakt.

Overigens als ik wil fotograferen doe ik dat met een fototoestel, maar in tijd van nood is het handig (bv bij een verkeersongeval) om er een GSM voor te gebruiken.