wat is eigenlijk de kleinste en lichtste (incl. batterij) gsm op dit moment?
Maar die T66 is niet meer verkrijgbaar, door steeds meer functies (o.a. camera en kleurenscherm) zijn gsm's, na de steeds-kleiner-mode van enkele jaren geleden, weer groter geworden.
Met een behoorlijke camera wil je de foto's immers ook duidelijk kunnen zien en je kunt nu eenmaal geen groot scherm in een kleine telefoon proppen.
Veel mensen zijn hier trouwers wel blij mee.
De trend van nu is niet klein, maar dun, deze gsm's zijn dus reletief groot, maar plat.
En als je op de dunste telefoon kijkt dan is dat de Samsung U100 die is, 105 x 50 x 5,9 millimeter. En daar zit een 3.0 Mpixel camera in, toch best knap van die Zuid Koreanen om het toestel zo dun te houden waar een behoorlijke camera in zit. Maar wat Marly ook zegt de markt wil meer en meer, ze willen eigenlijk zo weinig mogelijk mee hoeven nemen maar toch alles tegelijkertijd wel weer mee kunnen nemen, maar dan in 1 apparaat. En dan maakt het niet echt uit of het wel of niet klein is. Want ze ontwikkelaars van GSM's moeten het toch ergens kwijt kunnen, als een toestel klein is dan is het een bulky, en als het dun is dan is het langwerpig. Tegenwoordig maakt het niet uit. Mensen willen ook steeds meer dat mobiele telefoons muziek kunnen afspelen, zoals de Walkman serie van Sony-Ericsson, en de ME edition van Nokia. Het is word steeds moeilijker om een toestel te vinden die klein en licht is, die zijn niet meer leverbaar, Op plaatjes lijken alle toestellen groot dan in werkelijkheid. Oordelen moet je eigenlijk dan ook niet doen vanaf een plaatje maar als je het toestel hebt gezien of zelf mogen testen. Dan mag je een eind conclusie trekken!!
Lemco
Als je echt een klein en licht toestel zoekt dat komt de Nokia 1100 met batterij uit op een gewicht van 86 gram.
Type maar eens in op google: nokia 1100, dan zie je wat een mooi en klein telefoontje ze al hadden in 2002 en wat een geweldige batterij capaciteit….Deze telefoon is gewoon tijdloos te noemen net als de Nokia 3510i met kleurenscherm maar zonder toeters en bellen die ik ook heb. De 1100 heb ik als extra prepaid toestel, de 3510i met abonnement en die ik het meest gebruik.
Als ik foto's wil maken dan pak ik mijn Fujifilm FinePix S5600 digi camera wel, die maakt betere foto's dan de foto's van de SE 800i bijvoorbeeld.
Maar ik kan mij ook voorstellen dat mensen altijd het nieuwste van het nieuwste willen hebben, wat dat betreft is een mobiel een echt wegwerpartikel, wat je vandaag koopt is morgen al weer achterhaald.
Groeten van azalaia.
De voordelen van een telefoon met camera liggen hoofdzakelijk in het feit, dat men de telefoon altijd bij zich heeft, een camera niet.
Van verschillende mensen met kleine kinderen in mijn omgeving hoor ik, dat ze op onverwachte, leuke momenten, zoals je die met babies en kleuters zo vaak hebt, blij waren met hun camerafoon.
Wat mijzelf betreft, ik ben voor mijn werk veel onderweg, zit dus niet de hele dag achter de pc en lees mijn emails zodoende hoofdzakelijk via mijn gsm, dat doe ik vaker dan ermee bellen (kost ook minder).
Zou dus absoluut niet meer terug willen naar een toestel zonder camera, internet- en email-mogelijkheid, dat ze dan wat groter zijn, is voor mij geen probleem.
Voor “erbij”, voor een van onze reserve-nummers heb ik vorige week Motorola's nieuwste, de Motofone F3 gekocht, die kan niets, alleen bellen en smsen, maar ziet er zeer stijlvol uit, zwart en volgens de nieuwste trend, zeer dun (slecht 9 mm!). Hij heeft een buitengewoon goede geluidskwaliteit (bedoel natuurlijk spraak, mp3 e.d. zit er immers niet op), beter dan menig duurder toestel. Prijs simlockvrij : tussen 50 en 60 euro.
Met simlock in T-Mobile prepaid pakket : 35 euro.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?