Stof achter het glas bij de Nokia 6233

• Adrie

Hallo,

Ik ben in overweging om een Nokia 6233 te kopen. Nu is mijn enigste min wat ik kan bedenken het stof achter het glas. Na jaren de 6230i te hebben gebruikt en ongeveer toch wel iedere maand deze telefoon helemaal moest schoonmaken ben ik een beetje huiverig met een nieuwe (type) telefoon. Werk soms in een iets stoffige ruimte en ik heb wel gezien bij de 6233 kun je niet even het frontje er af halen.

Is het zo wie zo verstandig over te stappen van een 6230i naar een 6233 of moet ik weer een nieuwe 6230i uit zoeken?

Heel andere vraag. Wat is eigenlijk de levensduur van een mobiele telefoon bij normaal gebruik?

Graag zou ik jullie ervaringen eens willen horen wat betreft dit onderwerp en kan ik mijn keuze snel maken.

• azalaia

Ik denk dat je dan beter een stof en waterresistente mobiel kan kopen, die hebben een rubberen rand zonder lasnaden er omheen. Daar komt geen stofje meer in.

Ik denk dat een mobieltje die met zorg een aandacht wordt gebruikt, minstens 10 jaar kan mee gaan en dan heb ik het niet over de batterij, die zal een keer moeten worden vervangen.

Groeten van azalaia.

• Soldaat

Hoi,

Ik heb al een geruime tijd de Nokia 6233 en heb totaal geen last van stof. Het toestel heb ik vaak in mijn broekzak bewaard en 4 maanden in Afghanistan heeft die ook overleeft. Er zitten alleen wat beschadigingen op het toestel, maar heb verder nooit last van gehad dat er stof achter het scherm ging ophopen.

Succes met je keuze.

• Soldaat

Hmmm, ik zie een slordige tikfout in mijn vorige post… :D

• Adrie

Hallo Soldaat,

Kun je een gsm ook gebruiken in Afghanistan?

• Adrie

Ook nooit geen problemen gehad met het klepje van de accu?

• azalaia

Doe er een condoom omheen, je weet wel, speciaal voor de soort types :D

Groeten van azalaia.

• Soldaat

Nee hoor, het klepje achter zit wel degelijk vast. Het is bij mij nooit “zomaar” los geraakt.

In Afghanistan had ik via Orange een netwerk waarop ik kon bellen/sms-en. Hangt er vanaf of je provider daar samenwerkingen mee heeft of niet.

Ik heb daar overigens niet gebeld, alleen enkele smsjes verstuurd.

• robbert

Ik kan me voorstellen dat je jezelf door rot aan kan ergeren. Een schrale troost is misschien dat niet het glas vervangen kan worden by een 6233 maar wel het voorfrontje dit in tegenstelling war een aantal gsmaanbieders beweren in hun technische gegevens. Kosten ongeveer 35 euro. Het klepje van de accu kan er inderdaad vry los opzitten (dus secuur zyn met er op zetten)maar niet ieder toestel heeft dat mankement.m.vr.gr. robbertazalaia schreef:

>

> Doe er een condoom omheen, je weet wel, speciaal voor de

> soort types :D

> Groeten van azalaia.

• Adrie

Het vervelende is met een carkit. Moet die er steeds worden uit gehaald.