overgaan van orange naar t-mobile

• riskje

Ik heb een prepaid telefoon met orange provider.. Nu wil ik over naar t-mobile, omdat ik thuis bijna geen orange bereik heb… Ik zat te kijken op internet, en zag dat orange toestemming moet geven voor het behoud van je nummer.. Heeft iemand daar ervaring mee?? Zou het weleens gebeuren dat ze dat niet geven??

Of heeft iemand een goeie tip??

Alvast bedankt,

Riskje

• ¤lindå¤

Is geen probleem hoor,nooit gelezen dat orange niet akkoord zou gaan met nummerbehoud naar een andere provider.

• R

Paar maanden geleden ben ik ook overgestapt van orange naar T-mobile. Ging op zich prima, wel 3 maanden wachttijd / opzegtermijn (maar dat kun je voorkomen door T-mobile abo later in te laten gaan) en op de dag van het porteren ben ik een paar uur niet bereikbaar geweest. Werkt verder zonder probleem

• Petra van Duijl

Om je eigen nummer mee te kunnen nemen naar T-Mobile sluit je eerst een T-Mobile Abonnement af of koop je een T-Mobile PrePaid-pakket.

Bij dit nieuwe abonnement hoort een nieuw T-Mobile nummer. Dit nummer wordt vervolgens vervangen door je huidige nummer.

Nadat je klant bent geworden, vul je het aanvraagformulier Nummerbehoud in(http://my.t-mobile.nl/persoonlijk/media/pdf/nummerbehoud.pdf ). Dit formulier is ook verkrijgbaar bij een T-Mobile dealer of via de T-Mobile Klantenservice (0800 – 7111).

Je hoeft daarna verder niets te ondernemen, dat doet T-Mobile voor je. T-Mobile zegt eventueel je contract op en informeert je uiteraard over de status van je aanvraag.

Petra van Duijl, T-Mobile Klantenservice B.V.

• JeroenW

En dat gaat meestal allemaal wel goed. Bij mij ging de procedure goed alleen de schriftelijke communicatie was totaal bizar.