Onlangs kreeg ik een factuur van telfort met daarop een kostenpost: data-/fax gesprekken. Maar liefst 1767 ‘telefoontjes’, in totaal bijna 2500 minuten en dat alles binnen een kleine 4 dagen gepleegd. Het gaat om een telefoonnummer wat mij totaal onbekend was: 0626000222, maar het blijkt het WAP nummer van Telfort te zijn.
En ik wist niet eens wat WAP was, laat staan dat ik zo'n nummer in mijn telefoon geprogrammeerd zou hebben dat ook nog eens doorlopend aan het bellen gaat.
Nu staat er iets op de website van Telfort, namelijk dat zij zo vriendelijk zijn om geheel automatisch instellingen voor mobiel bellen (waaronder ook WAP blijkt te worden verstaan) op je telefoon te installeren. Hoef je zelf helemaal niets voor te doen. Sterker nog, je merkt er zelfs niets van………. tot je de telefoonrekening krijgt die ruim 500 euro hoger is dan normaal.
De medewerkers van Telfort snappen er helemaal niets van (zeggen ze) maar ik moet van hun toch echt wel die rekening betalen (zeggen ze).
Wie heeft ook iets dergelijks meegemaakt?? We hebben al gehoord dat dit soort ‘geintjes’ veel vaker voorkomt.
Wij zijn niet van plan te betalen, maar met meer mensen is de vuist die we kunnen maken des te sterker.