fax-/data kosten Telfort komen uit de lucht vallen

• René

Onlangs kreeg ik een factuur van telfort met daarop een kostenpost: data-/fax gesprekken. Maar liefst 1767 ‘telefoontjes’, in totaal bijna 2500 minuten en dat alles binnen een kleine 4 dagen gepleegd. Het gaat om een telefoonnummer wat mij totaal onbekend was: 0626000222, maar het blijkt het WAP nummer van Telfort te zijn.

En ik wist niet eens wat WAP was, laat staan dat ik zo'n nummer in mijn telefoon geprogrammeerd zou hebben dat ook nog eens doorlopend aan het bellen gaat.

Nu staat er iets op de website van Telfort, namelijk dat zij zo vriendelijk zijn om geheel automatisch instellingen voor mobiel bellen (waaronder ook WAP blijkt te worden verstaan) op je telefoon te installeren. Hoef je zelf helemaal niets voor te doen. Sterker nog, je merkt er zelfs niets van………. tot je de telefoonrekening krijgt die ruim 500 euro hoger is dan normaal.

De medewerkers van Telfort snappen er helemaal niets van (zeggen ze) maar ik moet van hun toch echt wel die rekening betalen (zeggen ze).

Wie heeft ook iets dergelijks meegemaakt?? We hebben al gehoord dat dit soort ‘geintjes’ veel vaker voorkomt.

Wij zijn niet van plan te betalen, maar met meer mensen is de vuist die we kunnen maken des te sterker.

• Wildor

Je kan ook je beklag en vraag stellen bij Kassa en Radar.

Als het jou gebeurd, zullen er veel meer slachtoffers zijn van dit lage gedoe.

Zonde van je geld wat ze van je stelen, daar kan je wel leukere dingen mee doen..

• René

Dat hebben we ook al gedaan en daar zijn ook al mensen die hetzelfde hebben meegemaakt, maar hoe meer mensen dit weten hoe meer er ook gewaarschuwd zijn en/of mee kunnen doen om er samen tegen op te treden.

• Jan Zondag

Mijn zoon heeft een pre-paid toestel en dat belt automatisch naar het 026000222. Binnen de kortste keren is het beltegoed op!! Ik ben bezig dit aan te kaarten bij telfort!René schreef:

>

> Onlangs kreeg ik een factuur van telfort met daarop een

> kostenpost: data-/fax gesprekken. Maar liefst 1767

> ‘telefoontjes’, in totaal bijna 2500 minuten en dat alles

> binnen een kleine 4 dagen gepleegd. Het gaat om een

> telefoonnummer wat mij totaal onbekend was: 0626000222, maar

> het blijkt het WAP nummer van Telfort te zijn.

> En ik wist niet eens wat WAP was, laat staan dat ik zo'n

> nummer in mijn telefoon geprogrammeerd zou hebben dat ook nog

> eens doorlopend aan het bellen gaat.

> Nu staat er iets op de website van Telfort, namelijk dat zij

> zo vriendelijk zijn om geheel automatisch instellingen voor

> mobiel bellen (waaronder ook WAP blijkt te worden verstaan)

> op je telefoon te installeren. Hoef je zelf helemaal niets

> voor te doen. Sterker nog, je merkt er zelfs niets

> van………. tot je de telefoonrekening krijgt die ruim 500

> euro hoger is dan normaal.

>

> De medewerkers van Telfort snappen er helemaal niets van

> (zeggen ze) maar ik moet van hun toch echt wel die rekening

> betalen (zeggen ze).

>

> Wie heeft ook iets dergelijks meegemaakt?? We hebben al

> gehoord dat dit soort ‘geintjes’ veel vaker voorkomt.

> Wij zijn niet van plan te betalen, maar met meer mensen is de

> vuist die we kunnen maken des te sterker.

• René

Jan,

We zijn alle ‘klachten’ over dit soort dingen aan het verzamelen om actie te ondernemen. Misschien kan je je emailadres even geven.

• Paul

Help, zag net mijn factuur, blijk ik ook dagen gebeld te hebben met dat nummer, kwam na dat nummer te hebben gegoogeld hier uit. Ik ga morgen bellen, en incasso terugbellen. Vind dit wel een beetje eng worden want ik kan die 400 euro niet missen.

• René

Voor wie dit probleem ook heeft: zet je verhaal even op www.systemaffairs.net/forum. Zo kunnen we alles inventariseren en er gezamenlijk wat mee doen.

• rgermeraad

Mijn vrouw belt via Debitel, en heeft voor de tweede keer het zelfde ongevraagde WAP euvel, met nr. 0626000222. Mijn vrouw had óók nog nooit van WAP gehoord, en heeft het ook nooit bewust via dat 222 nummer opgeroepen. Moesten óók de hogere rekening betalen, ondanks protestbrief, aan Debitel. In bijde gevallen was het tijdens of vlak na een korte buitenlandvakantie. Ergernis al om!!!! Heb na het eerste voorval op advies van kenner de WAP functie in het mobieltje uitgeschakeld, maar toch!!!!!!!René schreef:

>

> Onlangs kreeg ik een factuur van telfort met daarop een

> kostenpost: data-/fax gesprekken. Maar liefst 1767

> ‘telefoontjes’, in totaal bijna 2500 minuten en dat alles

> binnen een kleine 4 dagen gepleegd. Het gaat om een

> telefoonnummer wat mij totaal onbekend was: 0626000222, maar

> het blijkt het WAP nummer van Telfort te zijn.

> En ik wist niet eens wat WAP was, laat staan dat ik zo'n

> nummer in mijn telefoon geprogrammeerd zou hebben dat ook nog

> eens doorlopend aan het bellen gaat.

> Nu staat er iets op de website van Telfort, namelijk dat zij

> zo vriendelijk zijn om geheel automatisch instellingen voor

> mobiel bellen (waaronder ook WAP blijkt te worden verstaan)

> op je telefoon te installeren. Hoef je zelf helemaal niets

> voor te doen. Sterker nog, je merkt er zelfs niets

> van………. tot je de telefoonrekening krijgt die ruim 500

> euro hoger is dan normaal.

>

> De medewerkers van Telfort snappen er helemaal niets van

> (zeggen ze) maar ik moet van hun toch echt wel die rekening

> betalen (zeggen ze).

>

> Wie heeft ook iets dergelijks meegemaakt?? We hebben al

> gehoord dat dit soort ‘geintjes’ veel vaker voorkomt.

> Wij zijn niet van plan te betalen, maar met meer mensen is de

> vuist die we kunnen maken des te sterker.

• leomarinus

Gelukkig ben ik mijn telfort tel abo al kwijt. Zij het dat dit via advocaat, niet aangekomen brieven ( volgens Telfort dan) waarvan ik de ontvangstbevestiging netjes in de bus kreeg. Telfort diensten die onderling geen telnr. hebben zodat ze ondeling niet kunnen bellen????!!!! Ze denken bij Telfort dat ze alleen maar debielen als klant hebben.

In amsterdam kan je klagen over je brief die ergens rond rotterdam is aangekomen maar die vervolgens glashard ontkend wordt.

Ondertussen had ik mijn Telfort simkaart uit mijn telefoorn gehaald en in de la gelegd. In de volgende (onterechte ) nota stonden tot mijn verbazing gesprekskosten ??????!!!!!!! Weer zo'n poging tot oplichten en diefstal. Het ging om kleine bedragen en dat is heel slim want wie kijkt er nog op een paar euro. Jazeker Telfort doet dat wel. Een verklaring kon men niet geven.

Dit soort oneerlijke praktijken zouden strenger gestraft moeten worden. Het wordt teveel afgedaan dat er een fout in het systeem was. Toevallig dat dit soort foutjes steeds in je nadeel zijn, omgekeerd heb ik dat nog nooit meegemaakt.

Voor mij nooit meer Telfort.

• Mrbrown1982

Geachte Slachtoffers

Ik ben ook gedupeerd vanaf factuur een .

Heb nu een dagvaardig gehad voor een bedrag van pak en beet 3000 euries

Aan die klote 0626000222 met een lg prada

Jij ook ? alsjeblieft mail me we kunnen evt samen informatie uitwisselen ik heb alle klachten mails bewaard in me mailbox

Ze hebben ( toegegeven ) en zelfs meerdere keren een correctie gemaakt die er nooit is gekomen zelf nadat ze het meerdre keren dat toezeggen

maar niet doen en weer zeggen we hebben een fout gemaakt met de correctie bla bla bla onderzoek telefoon onderzoek afgerond je kan weer bellen rekening drama