Ontvangst

• Jan

Ik heb sinds de overgang van Telfort naar KPN bij mij in huis nagenoeg geen ontvangst meer, op het Telfort netwerk was de ontvangst 100%. Ik heb Telfort al benaderd maar het probleem is niet op te lossen. Is dit een goede reden om het abonnement van mijn kant te beeindigen?

• Peter de G.

Ik heb hetzelfde meegemaakt met Telfort maar dan andersom, ik had in huis geen ontvangst. Ik had toen net een nieuw abonnement voor 1 jaar. Ik wilde dat opzeggen maar dat lukte niet, ze geven ontvangstgarantie tot de deur, niet in huis. Het hangt er net vanaf waar die antennes staan of waar je woont. Ik moest elke keer bij het raam gaan staan met mijn mobieltje. Je kunt dit voorkomen bij een nieuw abonnement door eerst een prepaid te proberen van een bepaalde provider.

Het kan ook nog aan je telefoon liggen, de een heeft een betere ontvangst dan een andere, ik gebruikte toen een oude Siemens C45 want die kon ik wel in huis gebruiken. Ik hoop niet voor je dat je een 2-jarig abonnement hebt.

• Essie

Hallo,

Ook mijn man en ik hebben dit probleem, we moeten buiten gaan staan en zelfs dan is het bereik nog zeer slecht tot niets.

Ook komt het bijna iedere keer voor, dat als we bellen, de verbinding ineens wordt verbroken.

Nou kan dat een keer gebeuren maar als je iemand 10 keer terug moet bellen omdat je mekaar niet verstaat en de verbinding steeds weer wordt verbroken, wordt het toch wel erg irritant.

Wij hebben ook al andere toestellen geprobeert, maar dat maakte geen verschil.

In ieder geval zijn we dus niet de enige die dit probleem hebben…

Groetjes

• Secret

Dan heb ik goed nieuws voor jullie. Ik HAD hetzelfde probleem. Ik belde perfect en met veel bereik via het Telfort netwerk, maar sinds Telfort op KPN zit heb ik thuis en in mijn omgeving slecht tot geen bereik met telfort.

Ik heb Telfort benaderd en zij zeggen dat ik volgens hun computer WEL bereik moet hebben. Jammer dus.

Vervolgens aan heb ik de rechtsbijstand aan het werk gezet en een week later kreeg ik een brief van Telfort dat mijn abonnement kostenloos wordt beëindigd, omdat zij geen goed netwerk konden garanderen bij ons……………..

• Jan

Hey Secret,

Daar heb ik wat aan, ik ga gelijk mijn rechtsbijstand benaderen.

DANK JE WEL.