kpn en telfort ,kan dat onderling?

• MANONNA

Ik heb hier onderhand een boel gsm's gespaard :D en ik wil wat veranderen

Ikzelf heb een hi abbo(nokia)..mijn man heeft een kpn prepaid(mitsubishi) en een telfort prepaid(nokia) voor het werk..en een kadootje is ook met telfort prepaid.(siemens)

Nu wil ik weten wat ik met die telfort(siemens) kan uithalen.

Ik hou niet van telfort en ze hebben allebei een enorm vervelend nummer.

Ik zou ze kunnen laten vervallen.

De mitsubishi met het kpn prepaid nummer is een fijne…die heeft al iedereen en dan hoef je ook niet iedereen te verwittigen dat je (weer) een andere nr hebt.

Alleen het toestel is al oud en achterhaald.Kan de vuilbak in.

Dus ik zou dat fijne nummer in mijn nokia kunnen zetten.

Met mijn hi abbo wisselen kan merkte ik..dat is allebei kpn en dan heeft mijn man mijn fijne toestel met het fijne nr.

Ik ga toch een nieuwe abbo nemen met een nieuwe nokia.Ik neem mijn nummer mee.

Dus heb ik straks een oude nokia met telfort..voor mijn dochter ofzo..de siemens is de nieuwste en kan het meeste,kan ik ook voor mijn dochter bewaren..maar daar zou ik dan een kpn of hi in kunnen zetten.

Vanaf wanneer zijn toestellen simlock vrij? Kan telfort gewoon in kpn? Zou heel wat schelen.

Op mijn nokia staat het aan de binnenkant..maar hij pikt gewoon het andere kpn kaartje.

Allemachtig snappen jullie het nog :D

alvast bedankt voor de moeite ;)

• GSM Helpdesk Nederland

Na een jaar kun je je toestellen gratis simlock vrij laten maken door de provider waar het toestel oorspronkelijk van is. Je kunt toestellen ook laten unlocken door een unlocker. In dat geval betaal je circa 10 tot 15 euro.

Groetjes,

Tim Wijkman

www.gsmhelpdesk.nl

Forum: http://www.gsmhelpdesk.nl

• MANONNA

Ah 1 jaar?

Nou dat kan..dat is ie net gewest :D

Morgen maar ff naar de winkel dan..en dan kan ik wat switchen.

Thx :):)

• Marly

Die gratis unlock-code van de provider krijg je niet in de winkel, die moet je aanvragen. Kan bij Telfort online, maar dan moet je je wel op de site geregistreerd hebben, met het bijbehorende Telfort telefoonnummer.

• MANONNA

He jij maakt het weer wat moeilijker :D

Ach..alle zaken zitten hier geloof ik dus ik maak een rondje winkels en ik vraag het gewoon :)

thx :)

• Marly

Nou, dat registreren bij Telfort is in een minuutje gebeurd, je krijgt een sms met je wachtwoord en kunt meteen inloggen en de unlock-code aanvragen.

• DE_GEKSTE

je kan ook kijken of hij die kpn kaart pakt want telfort zit ook op het netwerk van hun

• GSM Helpdesk Nederland

KPN kaart zal niet pakken. Toestellen bij Telfort zijn namelijk vaak voorzien van een GID lock (gelockt op de simkaart) en daarnaast leest het toestel de netwerkcode van de simkaart uit. Op basis daarvan wordt de kaart wel of niet toegestaan. Je kunt dus zelfs nu nog steeds geen KPN kaart in een Telfort toestel stoppen.

Groetjes,

Tim Wijkman

www.gsmhlepdesk.nl

Forum: http://www.gsmhelpdesk.nl/forum