GRRRRRRRRRR!!!!!!!!!

• Jessica

Hoe kan ik in godsnaam nou die verrekte KPN/BASE weghalen op mn SLVR 7i????

Ik heb T Mobile en ik krijg de instellingen op mn motorola niet goed!!

Elke keer wil ie proberen contact te maken met KPN/BASE, waar de vorige eigenaar blijkbaar een abbo van had….

Ik snap het allemaal niet meer….:((….

Is er iemand die weet welke stappen ik moet doorlopen?

Echt alles heb ik al gehad en bij T mobile snappen ze dr geen kont van, die zeggen elke keer: Je moet de instellingen krijgen per sms, sla het op en voila, wappen en t-zonen maar…nou niet dus grrrrrr….

Ik hoop dat iemand me kan helpen want ik raak gefrustreert….*zucht*….

Groetjes een wanhopige T Mobiler…

• Nyssa

Hoi Jessica,

Als je het over wap/gprs hebt is het in de eerste instantie een questie van de oude wap profielen verwijderen. Daarna kun je denk ik het beste de instellingen opnieuw versturen.

• Jessica

Hallo Nyssa,

Moet ik dan de fabrieks instellingen resetten ( of haalt dat ook meteen mn telefoonboek leeg??) of hoe doe ik zoiets…??

Als ik in mn gsm kijk, staat er niks ingevuld bij proxyserver, password etc ect, nou ik vul dat dus in en probeer t internet op te gaan, dit probeert mijn telefoon dus nog steeds via KPN/BASE…en ook een notie; elke keer dat ik iets invul om de instellingen te zetten, dan vraagt mn gsm elke keer “opslaan”, anders gaan elke keer je gegevens verloren, dan doe ik dus ja, en wat zegt ie : opslaan mislukt

snap er werkelijk niks (meer) van…

Beetje warrig verhaal misschien, maar ik kan t niet anders uitleggen…

Gr Jessica

• Nyssa

Hoi Jessica,

Ik snap wat je bedoeld, en het is erg frustrerend. Vind het jammer dat ze dit in de winkel niet hebben gedaan voor je. Je namen en telefoon nummers verdwijnen alleen als je ze in je telefoon geheugen hebt staan. Resetten of fabrieksinstellingen hebben geen effect bij het probleem wat jij omschrijft, want zoals ik vermoed komt je toestel oorspronkelijk uit belgie en zullen de instellingen er in blijven staan. Je kunt in het menu internet/browser naar je wap profielen gaan, en zodra je de profielen ziet staan kun je meestal extra voor opties kiezen. (of je moet terwijl je de profielen ziet staan weer op menu drukken zodat je de extra opties te zien krijgt) Daar kun je kiezen voor verwijderen. Eerst moeten deze oude profielen eruit voor je nieuwe nederlandse kunt toevoegen. Via de site van je merk kun je nieuwe instellingen krijgen, waar ook precies staat omschreven hoe je ze kunt opslaan. Ik hoop dat het lukt.

Gr Nyssa

• Marly

Als ik me niet vergis, is dit het toestel, dat vorige maand door KPN voor 43,95 in de uitverkoop gedaan is. Heel mooi telefoontje voor dit geld, simlockvrij, maar wel KPN-branded.

Dit wil dus zeggen, met KPN software. Bellen en smsen met een andere provider is hierbij geen enkel probleem, de instellingen voor internet een MMS kun je echter niet zelf wijzigen, dan zou je de software moeten veranderen. Als je handig bent in zulke dingen, kun je dat zelf, heb je het nooit gedaan, probeer het dan ook niet, maar laat het door een professionele unlocker doen.

Zelf maar wat uitproberen, zonder te weten, wat je doet, kan leiden tot een volledig onbruikbaar toestel.

• Nyssa

Had begrepen dat hem om t-mobile ging. Je moet inderdaad niet zelf een software update doen als je niet weet hoe het moet. Ook als het een aanbieding toestel is, kan de winkel hem werkend voor je maken en eventueel een update voor je uit laten voeren. Normaal gesproken moet het geen enkel probleem zijn de bestaande profielen te verwijderen en er nieuwe bij te zetten. (en deze activeren)

• Marly

Zover ik het begrepen heb, wil ze er nu T-Mobile in gebruiken, dat kan ook, omdat het toestel simlockvrij is, maar de software is KPN-branded, dus internet- en MMS-instellingen kunnen niet gewijzigd worden, zonder de software te (laten) vervangen.

De “i” in de toestelnaam staat n.l. voor i-mode, de internet service van KPN en BASE. Dit toestel wordt, in deze versie, dan ook uitsluitend verkocht door KPN/BASE en volledig gebruik maken van alle mogelijkheden van deze telefoon kan alleen met een simkaart (abo of prepaid) van een van deze beide providers.

De “normale” versie van dit toestel is de SLVR L7, zonder “i”.