nokia lader

• mel

Ik heb een nokia 6310 maar de lader is defekt. Nu heb ik nog een lader van een nokia 1100. Deze lader is van volgend type: ACP-7E. Kan ik deze lader ook gebruiken voor mijn 6310?

Op het internet vind ik steeds tegenstrijdige informatie. Ik hoop dat iemand mij iets met zekerheid kan zeggen.

Bedankt voor de reactie

mvg

• knor

Ik zou zeggen: probeer het gewoon even uit…!

Als die lader niet past, dan kan je hem toch simpelweg niet in die ‘oplaadgat’ steken ??? Ik snap niet wat het probleem is, hoor!

• mel

Die lader past pêrfekt hoor, het probleem is dat die lader een uitgangsspanning heeft van 3,7 volt en die defekte lader een uitgangsspanning heeft van 5,7 volt. Snap je nu mijn twijfels? :)

mvg

• Rob

Op deze pagina

http://www.nokia.nl/nl/Telefoons/Modellen/6310/acc_power.html

zie je de laders die zeker zonder problemen op je 6310 kunnen.

De lader die jij noemt is de meest standaard versie, andere versie's zijn meestal

een stuk sneller met opladen. De zo genoemde snel laders dus , die zijn meestal

wel iets minder goed op de lange termijn voor je accu. Althans in theorie, gebruik ze zelf al jaren en no problems.

• Sip

Ik heb meerdere nokia's in gebruik wooronder geloof ik ook de typen die jij noemt en ik gebruik de laders door elkaar. Zou niet eens weten welke lader bij welke telefoon hoort.