prepaid of simlock vrij

• doenja

Hallo allemaal,

Ik heb een vraag over of ik een prepaidkaart moet nemen of mijn toestel simlock vrij moet maken en dan een sim only abonnement nemen.

Ik heb er totaal geen verstand van, en wordt ook niet echt wijs uit alle internetsites.

Ik wil mijn nummer graag behouden, maar hoe doe ik dit en bij welke provider zit ik goed

Ik weet dat het afhankelijk is van mijn belgedrag, maar heb nu een hi abonnement van 15 euro en dit gaat lang niet op, toestel is nu abonnementsvrij, dus kan nu gaan kiezen.

Als ik een nieuw toestel koop, hoe kan ik dan mijn nummer behouden, ik neem aan dat als je bijv bij de trekpleister (daar zag ik laatst een leuke telefoon voor 40 euro of zoiets) een telefoon koop er voor de rest niets bij zit, qua kaart en nummer.

Hoe kom ik dan aan een nummer?

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik bedoel

• Lisa

Toestellen bij Trekpleister e.d. zijn inclusief prepaid simkaart en beltegoed, maar deze toestellen heben ook een simlock en zijn dus alleen met hetzelfde type simkaart te gebruiken, als er bijzat, dus alleen de bijbehorende simkaart of een andere, evenals prepaid en van dezelfde provider.

Voor een abo of een andere provider heb je dus niets aan deze toestellen.

Wil je dus prepaid gaan bellen, kun je idd een dergelijk pakketje kopen.

Je kunt echter ook een los prepaid startpakket kopen en dit in je eigen toestel gebruiken, als je hier nog tevreden over bent. Als abo-toestel zal jouw telefoon waarschijnlijk simlockvrij zijn. Je kunt dit altijd nog even testen, door een simkaartje van een andere provider van iemand te lenen en dat er even in uit te proberen.

Als je toestel inderdaad simlockvrij is, is een sim-only de voordeligste oplossing, aangezien belminuten bij prepaid heel wat duurder zijn, zodat je tegoed snel opgaat.