nokia6111

• marjan

heb problemen met nokia 6111 en ben terug gegaan naar de winkel.

deze hebben mijn toestel op gestuurd om na te kijken.

zover niks aan de hand zou je denken.

Sim kaart eruit gehaald (tuurlijk) en in een oudere gsm gedaan…(nokia 1100) wat ik nu niet snap is dat mijn ontvangen/verzonden berichten er niet meer op staan, en een aantal nieuw ingevoerde tel.nr. er ook niet meer in staan??? kan iemand mij uitleggen hoe dat kan??

alvast bedankt voor het reageren

• Lemco

Als je een nieuw nummer in de 6111 hebt gevoerd staat de telefoon dat nummer op in het telefoon geheugen. Je SMS’jes staan ook in het telefoon geheugen, in feite neem je alleen de nummers mee die op de SIM-kaart staan. Het is erg sneu maar als je toestel terug is, is hij helemaal leeg en zijn al je nummers inclusief de nieuwe nummers weg en moet je ze opnieuw vragen. SMS’jes zijn helaas ook allemaal weg. Het beste kun je doen om een back-up te maken op de PC, voor het geval dat…..

Lemco

• marjan

Lemco,

Dank je wel voor je reactie.

Als mijn toestel weer terug is zal ik zeker proberen om een back-up te maken.

• Lemco

Ok dan, als het goed is moet er een PC Suite met het toestel meegeleverd zijn. Deze moet je instaleren op de PC, de installatie is erg makkelijk. Het heeft nu weinig zin om een back up te maken van je toestel, want hij is zo weer ingesteld toen je ‘m uit de winkel haalde. Voor SMS’jes is weinig aan te doen ook een back up helpt dan niet, weg is weg. Als je al je nummers weer terug hebt zou ik persoonlijk een back up maken voor het gaval dat je toestel weer problemen heeft. Als je toestel dan weer leeg is maakt het qua nummers niets uit. 1 x herstellen en alles is weer van oud. Kind kan de was doen.

Lemco

• marielle

Ik heb ook een vraagje over de nokia 6111. Ik heb deze telefoon pas maar nog wel dezelfde sim als voorheen. Op die sim stonden nog wat smsjes, maar ik weet niet hoe ik die met dit toestel kan zien… ze staan niet in mijn inbox en niet bij opgeslagen items. Iemand een idee?