Het bekende probleem van Samsung D900 & D600 met de SD Micro 1Gb cards. Je probeert er muziek op te zetten, maar het lukt je maar niet.

Ik heb overal gevraagd wie mij kon helpen, niemand die daar een helder antwoord op wist te geven. Ik kon het niet verkroppen dat het niet lukte.

Maar ik heb de ultieme oplossing. Wat moet je doen om je 1Gb SD Micro card te laten werken in de Samsung D900 en D600.

Om het proces goed te laten verlopen kan je volgende doen:

1- Je hebt een card reader nodig om de SD Micro card door de computer te laten lezen. (bij laptops en/of nieuwe pc's zit die meestal al ingebouwd)

Steek de SD Micro card in de card reader en wacht totdat de pc of laptop de SD Micro card herkent als E: Verwisselbare schijf.

2- Dan opent u de desbetreffende E: schijf, die als het goed is gesymboliseert staat als een geheugenkaartje. klik dan op het mapje music.

3- Laat de SD Micro card en de E: schijf even voor wat het is.

4- Ben je in het bezit van een ITunes Player hoef je die neit te downloaden. ITunes hebben we namelijk nodig om de muziekbestanden

over te zetten naar de SD Micro card want de SD Micro card leest namelijk geen WMA, WMP en RealPlayer.

5- Ben je niet in bezit van ITunes Player, download hem dan even het is gratis.

6- Oke je hebt nu ITunes geopend, nu ga je je favoriete muziekbestanden importeren (bestand>importeren>muziekbestand openen).

Dan vraagt ie of je hem wil converteren, want hij staat normaal gesproken als WMA bestandje geselecteerd. Hierbij druk je op Converteren ja.

7- Mooi het bestandje is geconverteerd, want dat gaf ie aan met een belletje. Nu staat ie in de Bibliotheek.

8- Klik nu met je rechter muisknop op een muziekbestand in je Bibliotheek en druk met linker muisknop op Kopieren.

9- Ga nu terug naar je E: Schijf>music en plak hem (plakken) in je music map. (Deze Computer>E: verwisselbareschijf>music)

10- Helaas moet je dit nummer voor nummer doen, het duurt wat langer dan normaal.

11- Als je het aantal nummers wat jij voor ogen had hebt over gezet zoals hierboven aangegeven staat, kan je de SD Micro card uit de cardreader halen en in je telefoon doen.

12- Om het te kunnen activeren moet je je telefoon even uit doen, zet hem daarna weer aan en je zal zien dat de SD Micro card gelezen word en de muziekbestanden kunnen worden beluisterd.

13- Veel plezier met luisteren.

14- Bij mij werkte dit, ik wens niet aansprakeljk gesteld te worden voor eventuele schade of problemen.